Warszawa: System All Red zatrzyma piratów drogowych? Kontrowersyjny pomysł
Radny Porębski wyjaśnia, że w systemie All Red wszystkie sygnały dla kierowców są czerwone, dopóki nie zbliży się pojazd jadący z dozwoloną prędkością. Wtedy światło zmienia się na zielone. Rozwiązanie ma poprawiać bezpieczeństwo i płynność ruchu, a jednocześnie ograniczać łamanie przepisów.
Dlaczego właśnie Powązkowska?
Ulica jest ruchliwa, często dochodzi tu do wypadków i kolizji, a mieszkańcy skarżą się na hałas. Powązkowska jest otoczona nowymi osiedlami, co zwiększa ruch pieszych. Mimo wielu próśb, nie przewidziano montażu fotoradaru ani dużych inwestycji w infrastrukturę. Radny sugeruje, że dobrym momentem na montaż systemu będzie planowana budowa nowej sygnalizacji przy ul. Powązkowskiej 44.
Problem odpowiedzialności zbiorowej
Powązkowska jest drogą dwujezdniową z dwoma pasami w każdą stronę. Co w sytuacji, gdy na jednym pasie kierowca jedzie przepisowo, a na drugim - ktoś znacznie przekracza prędkość? W takim przypadku "nagroda" zielonego światła ominie tego, kto jedzie prawidłowo.
ZDM stawia na sterowanie akomodacyjne
Zarząd Dróg Miejskich poinformował, że podpisano umowę na dokumentację organizacji ruchu i program sygnalizacji dla nowego przejścia między ul. Rydygiera a Krasińskiego. Dyrektor ZDM Łukasz Puchalski zaznaczył, że będzie rekomendowane sterowanie akomodacyjne - dostosowujące czasy zielonego światła do aktualnego natężenia ruchu, z wykorzystaniem detektorów pojazdów.
All Red też możliwe
Z kolei Tomasz Tosza, wicedyrektor Biura Zarządzania Ruchem Drogowym m.st Warszawy, wyjaśnia, że planowana adaptacyjna sygnalizacja umożliwi elastyczne przełączanie trybów, w tym wprowadzenie All Red, jeśli zajdzie taka potrzeba. System będzie dostosowywał działanie świateł do bieżących warunków ruchu dzięki zaawansowanej detekcji pojazdów i pieszych.