Wiadukt w Bukownie służy już mieszkańcom. Uroczyste poświęcenie i podsumowanie największej inwestycji w historii miasta
Podsumowanie budowy wiaduktu w Bukownie i poświęcenie nowej konstrukcji
W sobotę, 17 maja w Bukownie odbyło się uroczyste podsumowanie budowy wiaduktu nad torami kolejowymi i poświęcenie obiektu. W wydarzeniu wzięli udział mieszkańcy oraz przedstawiciele: władz samorządowych i centralnych, PKP, wykonawcy i projektanta.
Wydarzenie rozpoczęło się od prezentacji multimedialnej. Została ona poświęcona procesowi budowy wiaduktu. Później głos zabrał Burmistrz Miasta Bukowno oraz zaproszeni goście.
- Budowa wiaduktu nad trzynastoma torami w Bukownie to największa inwestycja w historii naszego miasta. Jej koszt przekroczył kwotę 50 milionów złotych. Skala tej inwestycji pokazuje jak bardzo była ona wyczekiwana przez naszych mieszkańców. Bukowno jest miastem, które od początku swojej historii było podzielone torami kolejowymi. Ten podział znacząco utrudniał naszym mieszkańcom realizację codziennych obowiązków i potrzeb. Marzenia o tym wiadukcie sięgają lat 60, 70-tych. Możliwość realizacji tej inwestycji była możliwa dopiero teraz dzięki uzyskaniu środków z budżetu państwa – mówił podczas konferencji prasowej Burmistrz Miasta Bukowno Marcin Cockiewicz.
Podczas przemówień nie zabrakło licznych podziękowań oraz wspomnień związanych z długim procesem przygotowywania inwestycji.
Po zakończeniu tej części imprezy jej uczestnicy przeszli na nowo wybudowany parking przy wiadukcie, gdzie księża polskokatolicki i rzymskokatolicki poświęcili wiadukt.
Wiadukt w Bukownie to największa inwestycja w historii miasta
Budowa wiaduktu w Bukownie trwała około 2,5 roku. W tym czasie wykonawca - konsorcjum firm Swietelsky Rail Polska oraz Swietelsky AG – wybudował konstrukcję o długości 115 metrów. Sam wiadukt ma około 22 metry wysokości i wznosi się na ponad 30 metrów nad poziomem terenu.
Inwestycja objęła też przebudowę układu drogowego przy Kolejowej oraz budowę nowego parkingu i dworca autobusowego.
Budowa wiaduktu kosztowała ponad 50 milionów złotych z czego około 22,5 miliona pochodziło z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg a prawie 11 milionów z Polskiego Ładu.