Więcej kursów i nowe trasy? Jest szansa na zmiany w bezpłatnej komunikacji miejskiej w Kościerzynie
Zmiany w darmowej komunikacji miejskiej w Kościerzynie
Jest szansa, że w Kościerzynie będzie więcej kursów autobusów bezpłatnej komunikacji miejskiej. Nowa koncepcja oferty przewozowej jest już gotowa. O zmiany od lat apelowali mieszkańcy miasta. Wielokrotnie podkreślali konieczność uruchomienia połączeń do rejonów, które jak dotąd były pomijane.
Podczas spotkania w urzędzie miasta zaprezentowano nową koncepcję organizacji przewozów, przygotowaną w oparciu o badania marketingowe i konsultacje społeczne. Jedno jest pewne, propozycje dają nadzieję na bardziej dostępny i funkcjonalny transport publiczny dla wszystkich mieszkańców miasta.
Zgodnie z założeniami ma być więcej kursów w godzinach szczytu, lepsza obsługa osiedli dotąd pomijanych - szczególny nacisk położono na rejony niedostatecznie obsługiwane przez autobusy. Co więcej, w planach są także wydłużone godziny funkcjonowania linii szczególnie nr 1, która zyska więcej połączeń, a także uruchomienie nowej linii 3A, mającej ułatwić komunikację w obszarach dotychczas wykluczonych. Jest również zapewnienie o lepszej synchronizacji z rozkładami pociągów, co pomoże osobom przesiadającym się między transportem miejskim a koleją.
Co istotne, koncepcja została przygotowana z uwzględnieniem opinii mieszkańców. Zgłaszane podczas konsultacji postulaty stały się punktem wyjścia dla proponowanych zmian. Rozszerzenie tras, zwiększenie liczby kursów i wprowadzenie nowych linii to konkretna odpowiedź na realne potrzeby mieszkańców. Dodajmy, że nowa koncepcja nie kończy procesu zmian. To dopiero początek dalszych prac nad modernizacją kościerskiej sieci transportowej.
- Przystąpiliśmy do aktualizacji funkcjonowania komunikacji miejskiej, przeprowadziliśmy ankiety wśród mieszkańców, a także sprawdziliśmy ruch pasażerów i jak się on rozkłada na poszczególne kursy - mówił Daniel Młynarczyk, wiceburmistrz Kościerzyny. - Część wniosków mieszkańców dotyczyła m.in. wprowadzenia komunikacji miejskiej w rejonie ulic Wrzosowej i Hallera czyli tam, gdzie rozwijają się nowe centra handlowe, a także rozszerzenie o osiedle poetów. Wnioski dotyczyły również rozszerzenia komunikacji w rejon Wierzyska, ale z uwagi na to, że nie dysponujemy tam infrastrukturą, aby autobus komunikacji miejskiej mógł wjeżdżać, jest propozycja rozszerzenia lilii autobusowych do ulicy Chojnickiej i Klasztornej.
Koncepcja już jest, ale na zmiany trzeba będzie jeszcze zaczekać. Bezpłatna komunikacja kosztuje miasto ponad 1,6 mln zł rocznie. Zwiększenie liczby kursów oznacza jeszcze większe wydatki, a w tym roku w budżecie takich nie zaplanowano.
- Prawdopodobnie, choć to jeszcze nie jest decyzja ostateczna, będziemy chcieli wprowadzić zmiany od przyszłego roku - dodaje Daniel Młynarczyk.