Włocławek: Idziesz dziś na mecz Anwilu? W korytarzu Hali Mistrzów specjalna akcja
W tym artykule:
W piątkowy wieczór (10 października) podczas meczu Anwilu z Arką Gdynia w ramach 2. kolejki ORLEN Basket Ligi przy wejściu D w Hali Mistrzów stanie stoisko profilaktyczne dotyczące samobadania piersi.
To część ogólnopolskiej kampanii „Badaj swoje piłki!”, zainicjowanej przez Fundację Onkologiczną Rakiety i Polską Ligę Koszykówki. Akcja ma zachęcić kobiety do regularnych badań i samobadania piersi – a także uświadomić mężczyznom, jak mogą wspierać swoje partnerki w dbaniu o zdrowie.
Pierwsze 40 kobiet, które skorzystają ze stanowiska profilaktycznego, otrzyma specjalne różowe koszulki firmy 4F z hasłem kampanii „Badaj swoje piłki” lub kosmetyki od partnera akcji MOKOSH Cosmetics.
Różowy tydzień w ORLEN Basket Lidze
W ramach „Różowego Tygodnia” (10–15 października) podobne stoiska profilaktyczne pojawią się w halach wszystkich klubów ORLEN Basket Ligi. Akcja ma charakter edukacyjny – eksperci Fundacji Rakiety pokażą, jak prawidłowo wykonać samobadanie piersi i jak rozpoznać pierwsze objawy raka.
Podczas spotkań sędziowie wystąpią w różowych koszulkach, a w mediach społecznościowych klubów pojawią się filmy i posty z różową piłką – symbolem akcji.
W promocję projektu zaangażowały się również znane kobiety z mediów oraz partnerzy: Fundacja Onkologiczna Rakiety, marka 4F i MOKOSH Cosmetics.
Dlaczego to takie ważne
W Polsce co roku diagnozuje się około 20 tysięcy przypadków raka piersi. Choć problem dotyczy głównie kobiet, około 150 mężczyzn rocznie także słyszy tę diagnozę.
Jak podkreślają eksperci, aż 90 procent przypadków zachorowań ma związek z czynnikami środowiskowymi i stylem życia – a nie genami.
Regularne badania, zdrowa dieta i aktywność fizyczna znacząco zwiększają szanse na wczesne wykrycie i skuteczne leczenie choroby.