Zniknęło pół mostu. Bystrzyca traci jedną z przepraw w Lublinie
Długość – 70 metrów, szerokość – 15,7 metra, wiek – 40 lat, stan techniczny – częściowo wyburzony. Po 10 dniach prac ekip wyburzeniowych, z zachodniej przeprawy na Bystrzycy w ciągu al. Unii Lubelskiej została tylko połowa konstrukcji.
Rozbiórka to pierwsza faza inwestycji. W miejsce rozebranej przeprawy stanie nowa. Ma on być dłuższy niż obecny, będzie liczył 85 m. Prace mają łącznie zajęć ok. roku czasu. Później rozebrany i odbudowany będzie obiekt po wschodniej stronie arterii.
- Obiekty osobne pod każdą nitkę jezdni zaprojektowano jako trzyprzęsłowe wolnopodparte. Konstrukcję ustroju nośnego będą tworzyły prefabrykowane belki strunobetonowe zespolone żelbetową płytą pomostu i zwieńczone poprzecznymi podporami - wskazują projektanci nowej przeprawy na Bystrzycy.
Aby wykonać nowe przeprawy przez rzekę trzeba będzie wzmocnić grunt. Łącznie będzie ma być wbitych w ziemie 240 pali fundamentowych o długości 6 m (108 sztuk) oraz 7 m (132 sztuki).
Przebudowa al. Unii Lubelskiej ma potrwać do 12 maja 2027 r. Obejmie odcinek o długości ok. 850 metrów. Chodzi o fragment od ronda Lubelskiego Lipca '80 (przy Gali) do wysokości zjazdu na teren galerii handlowej.
Inwestycja pochłonie 65,2 mln zł.
Obecnie trwają prace przy rozbiórce zachodniego mostu i zachodniej jezdni (po stronie targowiska).