Od Polski po Rumunię. Polski gigant zyskuje nowe rynki
Zielony lider w nowej skali
Green Factory, wiodący polski producent warzyw, sałat i świeżych dań gotowych, sfinalizował umowę nabycia trzech spółek Eisberg od Bell Food Group. Po uzyskaniu wymaganych zgód regulacyjnych, przejęte podmioty stały się częścią Grupy Green Holding, do której należy Green Factory.
- Od niemal trzech dekad rozwijamy Green Holding w oparciu o model 'od pola do stołu'. Stajemy się jednym z liderów w Europie Środkowo-Wschodniej w kategorii świeżych warzyw i sałat oraz gotowych sałatek. To dla całej Grupy przełomowy moment i początek kolejnego etapu wzrostu opartego na jakości, innowacjach i odpowiedzialności - podkreśla Artur Rytel.
Dzięki tej akwizycji przychody Green Factory przekroczą 1,3 miliarda złotych, a firma wraz z zagranicznymi spółkami zależnymi umocni swoją pozycję w 12 krajach regionu, dostarczając produkty dla milionów konsumentów każdego dnia z 8 fabryk CEE, w których pracuje ponad 1,5 tys. osób.
Strategia "od pola do stołu" i dalszy rozwój
Green Factory to spółka rodzinna działająca konsekwentnie od blisko trzydziestu lat. Jej model obejmuje cały łańcuch - od własnych upraw w Polsce i we Włoszech, przez innowacyjne uprawy hydroponiczne, aż po wyspecjalizowaną logistykę. Dzięki temu grupa zapewnia pełną kontrolę jakości, bezpieczeństwo dostaw i przewidywalność współpracy dla sieci handlowych i restauracyjnych.
- Finalizacja tej transakcji to naturalny etap konsekwentnie realizowanej od wielu lat strategii rozwoju Green Factory. Przeszliśmy drogę od lokalnego producenta do regionalnego lidera, działającego dziś na kilkunastu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. To efekt ciężkiej pracy wielu ludzi, którzy każdego dnia budują siłę i wiarygodność Green Factory i naszych marek konsumenckich - mówi Michał Wólczyński, CEO Green Factory CEE.
Nowe zakłady i wzmocnienie pozycji rynkowej
Do Green Factory dołączyły zakłady Eisberg z Legnicy, węgierskiego Gyál i rumuńskiego Pantelimon. To kolejny etap po wcześniejszych akwizycjach w Ukrainie, na Litwie i Węgrzech.
- Połączenie sił pozwoli zaoferować szersze portfolio produktów, większą elastyczność i bezpieczeństwo dostaw w sposób zrównoważony i odpowiedzialny. Nowe zakłady wzmocnią skalę działania i staną się filarami dalszego wzrostu w regionie - podkreśla Wólczyński.
Green Factory rozwija marki Fit&Easy i Primavega, współpracuje także z McDonald's oraz kluczowymi detalistami i dostawcami usług gastronomicznych. Firma podkreśla, że kluczowym kapitałem pozostają pracownicy - ich doświadczenie, wiedza i lokalna tożsamość zostaną zachowane w nowych zakładach.
O Green FactoryGreen Factory to wiodący producent, ekspert i lider w kategorii świeżych warzyw, sałat i gotowych dań roślinnych. Firma posiada zakłady w Polsce, na Litwie, Węgrzech, w Ukrainie oraz Rumunii i obsługuje kilkanaście rynków w regionie CEE. Jest częścią Grupy Green Holding działającej w zintegrowanym modelu biznesowym "od pola do stołu" i łączącej uprawy (Green Crops), hydroponikę (Smart Vegetables Innovations), produkcję i pakowanie żywności (Green Factory), logistykę chłodniczą (GFL) oraz centrum usług wspólnych (Green Business Centre).
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!