Pepco Germany ogłosiło upadłość. W Niemczech szykuje się fala zwolnień
W tym artykule:
Wielkie plany, duże straty w Pepco
Niemiecka spółka Pepco Germany złożyła w sądzie w Berlinie wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego. Od lipca firma działa w trybie ochronnym, a w tym czasie przygotowano plan restrukturyzacji. Pepco Germany posiada 64 sklepy i zatrudnia około 500 pracowników. Wszystkie punkty handlowe pozostały otwarte, ale nie na długo.
"Sieć Pepco w Niemczech od początku borykała się z wyzwaniami. Od wejścia na rynek w 2022 roku przynosi straty, dlatego zdecydowaliśmy się na głęboką restrukturyzację" - poinformowano w komunikacie spółki. Na stanowisko szefa restrukturyzacji (Chief Restructuring Officer) powołano Christiana Stofflera, który ma nadzorować cały proces naprawczy.
28 sklepów do zamknięcia. Pepco zaczyna wyprzedaże likwidacyjne
Pepco ogłosiło, że do końca stycznia 2026 roku zamknie 28 sklepów w Niemczech. Powodem decyzji jest brak perspektyw ekonomicznych dla tych lokalizacji. W komunikacie firmy czytamy:
"28 sklepów zostanie zamkniętych do końca stycznia 2026 roku z powodu braku perspektyw ekonomicznych po zakończeniu standardowych wyprzedaży likwidacyjnych."
Jak podał serwis HNA.de, wyprzedaże w wybranych punktach rozpoczną się jeszcze w październiku. Firma nie podała pełnej listy lokalizacji przeznaczonych do zamknięcia, ale wiadomo, że m.in. sklepy w Oberhausen i Stuttgarcie mają pozostać otwarte.
Nowy plan: mniej sklepów, większa rentowność
W ramach restrukturyzacji Pepco planuje pozostawić w Niemczech 36 sklepów, które zostały ocenione jako najbardziej rentowne. Redukcji ulegnie także administracja - zwolnienia obejmą 165 z 500 pracowników. Firma zapowiada "szczuplejszą i bardziej odporną strukturę operacyjną".
Jak podkreślił Christian Stoffler:
- Planowana nowa organizacja Pepco w Niemczech to istotny krok w stronę trwałej rentowności, opartej na bardziej efektywnej i odpornej strukturze operacyjnej.
Pepco działa dziś w 18 krajach i posiada 4000 sklepów. W 2023 roku firma zapowiadała ambitną ekspansję na rynku niemieckim - nawet do 2000 sklepów. Jednak rywalizacja z sieciami Tedi i Action okazała się zbyt trudna. Restrukturyzacja ma pozwolić firmie zatrzymać obecność na niemieckim rynku, ale w znacznie ograniczonym zakresie.
Źródło: HNA.de
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!