Polska wiceliderem UE. Pokochaliśmy jedną formę płatności
W tym artykule:
Najważniejsze eksportowe kierunki
Jak wskazano, globalne rynki stają się naturalną alternatywą i pozwalają na dalszy dynamiczny rozwój biznesów. Najwięcej, bo 67 proc., badanych podmiotów z Polski zadeklarowało eksport produktów do Niemiec, 42 proc. do Francji, 31 proc. do Wielkiej Brytanii, 30 proc. do Czech, a 24 proc. do USA.
Jeśli chodzi o adopcję rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (AI), w Polsce 39 proc. badanych deklaruje jej wykorzystanie (wobec blisko połowy na świecie).
- Z naszego badania wyłania się bardzo ciekawy obraz polskiego biznesu e-commerce: firmy prowadzą działalność handlową praktycznie na całym świecie, wykorzystując różne platformy, a także są obeznane z najnowszymi trendami i innowacjami. To przedsiębiorcy, którzy rozumieją cyfrowy świat, prowadzą dialog ze swoimi klientami w social mediach i potrafią wykorzystać potencjał usług logistycznych - skomentowała CEO DHL eCommerce Polska Agnieszka Świerszcz, cytowana w komunikacie.
Polska dobrze radzi sobie z wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań płatniczych
Polska należy też - według autorów badania - do najbardziej zaawansowanych krajów, jeśli chodzi o wdrażanie innowacyjnych rozwiązań płatniczych. Dokładnie 45 proc. polskich firm oferuje BNPL (buy now, pay later), co czyni nasz kraj wiceliderem tej formy płatności w UE, za Holandią (48 proc.). Na świecie wyprzedzają nas tylko Australia (56 proc.), Malezja (54 proc.) czy Indie (50 proc.).
Opracowanie DHL eCommerce powstało na bazie badania 4050 firm z 19 rynków w Europie, obu Amerykach oraz regionie Azji i Pacyfiku.
Źródło: ISBnews
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!