Chińskie SUVy zalewają polski rynek motoryzacyjny. Ile kosztują chińskie samochody MG, BYD, Omoda, BAIC, Jaecoo?
W lipcu 2025 r. chińskie samochody zyskały zaskakujący rozgłos na polskim rynku. Marka MG (należąca do SAIC) zarejestrowała 869 pojazdów dla klientów indywidualnych, wyprzedzając takie marki jak Škoda (806), Hyundai (704) i Renault (519). BAIC osiągnął 398 rejestracji (więcej niż Volvo, Suzuki czy Audi), a Omoda - 330, zostawiając w tyle m.in. BMW, Mercedesa i Lexusa.
Sumarycznie chińskie samochody odnotowały w lipcu blisko 2 200 rejestracji, co stanowiło 14,9% udziału w rejestracjach klientów prywatnych. Łącznie z rejestracjami firmowymi, udział ten wyniósł 8,4% całego rynku aut osobowych w Polsce.
Chińskie auta - czym przyciągają kierowców?
To w dużej mierze nowoczesne modele oferowane przez marki takie jak MG, BAIC, Omoda, BYD, Geely czy NIO. Wyróżniają się:
- nowoczesnym wzornictwem,
- bogatym wyposażeniem standardowym (zaawansowane multimedia, kamery 360°, elektryczne fotele z pamięcią, ogrzewanie siedzeń),
- długoletnimi gwarancjami - np. 7 lat u MG, nawet 8 lat na baterie i układ elektryczny u BYD.
W sprzedaży dominują przede wszystkim SUV-y i crossovery, które odpowiadają na aktualne potrzeby polskich konsumentów.
Przeważnie klienci indywidualni, często finansujący zakup gotówką lub na kredyt. Dla nich atrakcyjna cena, wysoki standard wyposażenia i estetyka grają kluczową rolę. Eksperci przewidują, że w przyszłości chińskie auta trafią także do flot firmowych, co ułatwią zmiany podatkowe - od stycznia 2025 r. limit odliczenia kosztów pojazdów spalinowych obniżono z 150 tys. zł do 100 tys. zł.
Ile kosztują chińskie auta w Polsce?
Na podstawie analiz platformy Superauto.pl, chińskie modele są średnio o około 20 000 zł tańsze niż podobne pojazdy Toyoty, Volkswagena czy Škody, które są w Polsce niezwykle popularne.
Według danych serwisu chinskiesamochody.pl, najbardziej poszukiwane auta z Chin kosztują od 78 tys. zł do 132 tys. zł. Dla porównania elektryczne MG4 to ok. 125 tys zł, natomiast podobnie wyposażona Škoda Enyaq kosztuje ponad 190 tys zł. BYD Atto 3 zaczyna się od 139 tys zł, a Škoda Karoq o podobnych parametrach to koszt ponad 170 tys zł.
Rośnie zainteresowanie chińskimi autami w Polsce
W Polsce rośnie zainteresowanie chińskimi autami, które oferują świetny stosunek jakości do ceny: nowoczesny design, bogate wyposażenie, długie gwarancje oraz przystępne koszty zakupu. Klientom indywidualnym odpowiada ich atrakcyjna cena (średnio o 20 000 zł taniej) - w typowym przedziale 78-132 tys zł. W lipcu 2025 r. chińskie marki osiągnęły aż 14,9% udziału w rejestracjach klientów prywatnych, wyprzedzając takie marki jak Škoda czy Hyundai. "Chińczycy" na rynku polskim są dziś postrzegani jako realni konkurenci - nie tylko w cenie, ale i jakości.