Prezes Kraftona pytał ChatGPT, jak uniknąć wypłaty 250 mln dolarów
Spór między firmą Krafton a wyrzuconymi z pracy twórcami serii Subnautica robi się coraz gorętszy.
Konflikt między firmą Krafton a wyrzuconymi z pracy twórcami serii Subnautica przybiera na sile. To nie dziwi, gdyż stawką jest 250 mln dolarów, które zwolnieni deweloperzy mieli otrzymać jako bonus po osiągnięciu przez drugą część cyklu określonego pułapu sprzedaży. Obie strony walczą w sądzie, zasypując go kolejnymi wnioskami. Najnowszy z nich jest wyjątkowo ciekawy.
- Bazując na odkrytych podczas procesu dokumentach, założyciele studia twierdzą, że Krafton podjął decyzję o ich zwolnieniu dopiero po tym, jak porażką zakończyły się negocjacje w sprawie zmniejszenia kwoty wspomnianej premii.
- To według nich podważa argumentację firmy Krafton, która twierdzi, że założyciele zostali zwolnieni z powodu kiepskiego zarządzania zespołem. Założyciele studia uważają, że odkryte dokumenty potwierdzają, że wydawca zaaranżował to wszystko po to, by przejąć pełną kontrolę nad zespołem i uniknąć wypłacenia bonusu.
- Co ciekawe, dokumenty mają pokazywać, że szef Kraftona próbował konsultować się z ChatemGPT, prosząc ten model AI o pomoc w wymyśleniu sposobu wymigania się od wypłacenia wspomnianej premii. To miało nie przynieść dobrych rezultatów – w sądowej wiadomości do wydawcy deweloperzy napisali bowiem: „ChatGPT doradził wam, że będzie to trudne”.
- Co ciekawe, w procesie założyciele domagają się udostępnienia zapisu wszystkich konwersacji szefostwa Kraftonu z ChatemGPT, ale prezes twierdzi, że te rozmowy zostały już skasowane. Odpowiada także kontratakiem, oskarżając tych deweloperów, że sami kasowali zapiski konwersacji z modelami AI w celu zniszczenia dowodów.
Krafton i AI
W kontekście prawniczych konsultacji szefa Kratfona z ChatemGPT zabawne jest niedawne ogłoszenie przez firmę transformacji w przedsiębiorstwo „AI First”, w ramach której maksymalny możliwy nacisk na zostać położony na wykorzystanie sztucznej inteligencji w produkcji gier. Deweloperom, którym nie podoba się ten kierunek, wydawca oferuje specjalne odprawy, jeśli dobrowolnie zrezygnują z pracy.
- Wydawca realistycznego symulatora życia staje się firmą „AI first”. Płaci pracownikom, którzy dobrowolnie zrezygnują z pracy
Z dokumentów wynika również, że atmosfera w studiu Unknown Worlds jest obecnie bardzo zła, a deweloperzy nie mają za grosz zaufania do szefostwa Kraftonu. Istniejącą poprzednio swobodę twórczą i dobre relacje miała zastąpić „atmosfera milczenia i niepewności”.
Subnautica 2 zmierza obecnie wyłącznie na PC. Gra ma zadebiutować we wczesnym dostępie w przyszłym roku.