Polacy częściej przenoszą numery pomiędzy operatorami
Polacy chętnie przenosili numery telefonów pomiędzy operatorami. Prawie 400 tysięcy osób zmieniło sieć, a największy przegrany stracił ponad 50 tysięcy klientów
Od kiedy rozmowy, wiadomości SMS oraz MMS stały się powszechnie nielimitowane operatorom sieci coraz trudniej rywalizować o klienta. Wciąż jednak pojawiają się okazje zachęcające do zmiany sieci, z których chętnie korzystają klienci. W trzecim kwartale 2025 roku niecałe 400 tysięcy ludzi postanowiło przejść do konkurencji, o czym informował Urząd Komunikacji Elektronicznej.
Play liderem telekomów w 3. kwartale 2025 roku
W opublikowanym zestawieniu przeanalizowano ostatnie wyniki największych operatorów sieci komórkowych w Polsce oraz mniejszych podmiotów, które nie posiadają własnej infrastruktury. Łącznie w okresie od lipca do września 2025 roku operatora zmieniło 399 338 klientów, co jak podaje Rzeczpospolita, jest wzrostem o 8% względem 3. kwartału 2024 roku. Największymi wygranymi są Play i Orange, które wśród czterech największych telekomów zanotowały wzrost liczby abonentów.
Powyższe dane pokazują, że Play w ciągu trzech ostatnich miesięcy pozyskał więcej osób, niż Plus stracił. Najmniej klientów odeszło od T-MOBILE, ale równocześnie ludzie niechętnie przechodzili do firmy, co ostatecznie zakończyło się negatywnym bilansem wynoszącym kilkanaście tysięcy użytkowników sieci.
W tym samym czasie Grupa Cyfrowy Polsat, do której należy Polkomtel, nie jest w pełni stratna, ponieważ nadrabia wyniki innymi, mniejszymi sieciami. Wyniki na plus zanotowały Netia S.A. z bilansem niecałych 4975 nowych klientów i PREMIUM MOBILE Sp. z o.o. z 3569 nowymi abonentami.
Za decyzją abonentów o zmianie operatora nie stoi wyłącznie oferta. Kluczowa jest także infrastruktura i prawdopodobnie część osób przeszła z jednej sieci do drugiej ze względu na gorszy zasięg dotychczasowego telekomu.