Ta lista anulowanych dodatków do GTA 5 może złamać ci serce. Zobacz, w co mogliśmy zagrać
Grand Theft Auto V pierwotnie miało otrzymać pokaźną liczbę mniejszych i większych dodatków. Przeglądając listę, trudno nie odczuwać smutku, że firma postawiła wyłącznie na moduł Online.
Grand Theft Auto V w odróżnieniu od poprzedniej odsłony nie otrzymało żadnego fabularnego rozszerzenia. Zamiast tego Rockstar Games skupiło się na rozwijaniu modułu Online, który przynosi firmie ogromne zyski. W pierwotnych planach „piątka” miała jednak otrzymać całkiem sporo dodatków.
Anulowane dodatki do GTA V
Użytkownik Synth Potato zebrał w serwisie X listę dziesięciu DLC – z czego pięć to fabularne rozszerzenia – które mieli otrzymać gracze GTA 5 po premierze. Co więcej, opisał krótko, co każdy z nich miał zawierać.
- Agent Trevor – dodatek, który zaszedł najdalej w fazie rozwoju, a wiele z jego zawartości trafiło później do GTA Online jako The Doomsday Heist. Obejmować miał 38 misji fabularnych, w których Trevor, zrekrutowany przez IAA jako agent specjalny, miał śledzić zbuntowaną sztuczną inteligencję. W ramach dodatku planowano dodać dwie bronie: kuszę oraz harpun, a także otworzyć kasyno. Rozszerzenie miało być „przynajmniej na poziomie The Lost and Damned oraz The Ballad of Gay Tony”.
Ujęcie z dodatku The Doomsday Heist w GTA Online.
- Zombie Apocalypse – w Los Santos uderza apokalipsa zombie, a grywalnymi postaciami stają się Michael, jego żona Amanda i syn Jimmy. Planowano całkowitą przebudowę miasta – dodanie murów, zabitych deskami budynków i ogólną apokaliptyczną stylistykę. Dodatek miał oferować 18 misji fabularnych.
- Alien Invasion – na temat tego dodatku niewiele jest wiadomo, ale przypuszcza się, że miał zadebiutować po Zombie Apocalypse. Po tytule raczej łatwo wywnioskować, czego miał dotyczyć.
- LibertyV (Liberty City Expansion) – dodatek miał przenieść Liberty City na silnik GTA V. Nie wiadomo, czy był planowany jako fabularne rozszerzenie.
- Prolog (North Yankton DLC) – dodatek miał ponownie wprowadzić North Yankton i rozbudować prolog z GTA V, najpewniej zagłębiając się we wczesne losy Michaela, Trevora i Brada.
- Assassination Pack – pakiet 12 misji zabójstw przeznaczonych dla Franklina. Ostatecznie zawartość ta trafiła do dodatku Agent Trevor.
Ujęcie z dodatku Agent Trevor w GTA Online.
- Flight School Pack – aktualizacja Szkoła Latania, znana z GTA Online, początkowo miała trafić do trybu singleplayer jako DLC. Dodatek miał wprowadzić do gry nowe samoloty oraz kursy treningowe.
- Relationship Pack – nie wiadomo, co dokładnie miał wprowadzić ten dodatek, jednak spekuluje się, że miała to być nowa mechanika randkowania.
- Manhunt Pack – po DLC nie zachowały się żadne ślady, ale możliwe, że miało dodać do gry elementy kosmetyczne z gry Manhunt. Wskazują na to maski nawiązujące do tego tytułu, które pojawiły się w GTA Online.
- High Res Textures Pack – dodatek ekskluzywny dla wersji PC, który miał na celu podniesienie rozdzielczości tekstur w całej grze.
Na koniec Synth Potato podzielił się ciekawostką dotyczącą tajemniczego muralu na Mount Chiliad. Miał on od samego początku być zwiastunem zaplanowanych do gry dodatków. Ikona UFO symbolizowała Alien Invasion, ikona pękniętego jajka – nowe życie Michaela w Zombie Apocalypse, a ikona plecaka odrzutowego oznaczała DLC Agent Trevor. Mniejsze ikony prawdopodobnie reprezentowały pozostałe pakiety.
Trzeba przyznać, że przykro patrzy się na to, ile zawartości do GTA V zostało anulowane. Chciałoby się, żeby w przypadku nadchodzącego GTA VI było inaczej, ale obawiam się, że po premierze Rockstar zapewne ponownie skupi się w pełni na rozwoju modułu online.