Twórcy "Battlefield 6" ujawnili magiczny trik stojący za wydajnością gry. "Nie jesteśmy już na PS4"

Twórcy "Battlefielda 6" zdradzili, w jaki sposób udało im się osiągnąć tak zaawansowaną destrukcję otoczenia. Kluczowym czynnikiem było porzucenie konsol poprzedniej generacji.

Źrodło fot. Electronic ArtsŹrodło fot. Electronic Arts
Redakcja GRYOnline.pl

Nieodłącznym elementem serii Battlefield jest imponująca destrukcja otoczenia. Wiemy, że w nadchodzącej „szóstce” prezentuje się ona o niebo lepiej niż we wcześniejszym BF2042. Twórcy zdradzili, jaki był jeden z ważniejszych czynników, który pozwolił im osiągnąć taki efekt końcowy.

Porzucenie starych konsol

Serwis PC Gamer miał okazję porozmawiać z deweloperami ze studiów EA DICE oraz Criterion. Wspomnieli oni m.in. o tym, że największymi inspiracjami dla BF6 były BF3BF4, co w sumie wiemy już od dawna, a także wypowiedzieli się na temat destrukcji otoczenia. Dyrektor techniczny gry, Christian Buhl, wyjaśnił, dzięki czemu prezentuje się ona tak dobrze.

Być może jedyną magiczną sztuczką jest to, że nie korzystamy już z PS4 ani Xbox One. Podnieśliśmy więc niejako podstawowy poziom tego, czym dysponujemy, jeśli chodzi o pamięć i szybkość procesora, a oczywiście podniesienie tego poziomu pomaga ogólnie w poprawie wydajności. W końcu nie próbujemy już sprawić, by gra działała na przykład na PS4.

Konsole poprzedniej generacji mają już na karku ponad 12 lat, więc nic dziwnego, że porzucenie ich było niczym pozbycie się kuli u nogi. Twórca zaznaczył jednak, że wciąż wymagało to od deweloperów mnóstwa pracy. Dodał, że istotnym faktem jest korzystanie z silnika Frostbite, który został stworzony z myślą o serii Battlefield – czyli o jak najlepszej destrukcji otoczenia.

Poza [podniesieniem poprzeczki – dop. red.] to po prostu mnóstwo pracy. To testowanie gry, testowanie destrukcji, optymalizowanie różnych obszarów. Używamy oczywiście silnika Frostbite, a Frostbite został w zasadzie stworzony dla Battlefielda. Został zbudowany z myślą o destrukcji. I te elementy są kluczową częścią tego silnika.

Battlefield 6 zadebiutuje 10 października na PC oraz konsolach PS5 i XSX/S. Dokładne godziny znajdziecie w naszej poprzedniej wiadomości. Warto wspomnieć, że twórcy przygotowali ponad 200 zmian w premierowej aktualizacji, a część z nich została już ujawniona.

Ponadto poniżej znajdziecie zaktualizowane wymagania sprzętowe, uzupełnione o ustawienia „Ultra++”. Pamiętajcie, że do grania w BF6 konieczne jest również włączenie funkcji TPM 2.0 i bezpiecznego rozruchu oraz obsługa HVCI i VBS.

Battlefield 6 – minimalne wymagania sprzętowe (1080p, 30 fps)

  1. Karta graficzna: Nvidia RTX 2060 / AMD Radeon RX 5600 XT / Intel Arc A380
  2. Pamięć wideo: 6 GB
  3. Procesor: Intel Core i5-8400 / AMD Ryzen 5 2600
  4. Pamięć RAM: 16 GB
  5. System operacyjny: Windows 10
  6. Wersja DirectX: 12
  7. Miejsce na dysku: 55 GB HDD (kampania lub gra wieloosobowa bez pakietu tekstur o wysokiej rozdzielczości)

Battlefield 6 – zalecane wymagania sprzętowe (1440p, 60 fps)

  1. Karta graficzna: NVIDIA GeForce RTX 3060Ti / AMD Radeon RX 6700 XT / Intel Arc B580
  2. Pamięć wideo: 8 GB
  3. Procesor: Intel Core i7-10700 / AMD Ryzen 7 3700X
  4. Pamięć RAM: 16 GB
  5. System operacyjny: Windows 11 (64-bitowy)
  6. Wersja DirectX: 12
  7. Miejsce na dysku: 90 GB SDD (kampania, gra wieloosobowa oraz pakietu tekstur o wysokiej rozdzielczości)

Battlefield 6 – „Ultra” wymagania sprzętowe (4K, 60 fps)

  1. Karta graficzna: NVIDIA GeForce RTX 4080 / AMD Radeon RX 7900 XTX
  2. Pamięć wideo: 16 GB
  3. Procesor: Intel Core i9-12900 / AMD Ryzen 7 7800X3D
  4. Pamięć RAM: 32 GB
  5. System operacyjny: Windows 11 (64-bitowy)
  6. Wersja DirectX: 12
  7. Miejsce na dysku: 90 GB SDD (kampania, gra wieloosobowa oraz pakietu tekstur o wysokiej rozdzielczości)

Battlefield 6 – „Ultra++” wymagania sprzętowe (4K, 144 fps)

  1. Karta graficzna: NVIDIA GeForce RTX 5080
  2. Pamięć wideo: 16 GB
  3. Procesor: Intel Core 9 Ultra 285k / AMD Ryzen 7 9800X3D
  4. Pamięć RAM: 32 GB
  5. System operacyjny: Windows 11 (64-bitowy)
  6. Wersja DirectX: 12
  7. Miejsce na dysku: 90 GB SDD (kampania, gra wieloosobowa oraz pakietu tekstur o wysokiej rozdzielczości)

Wybrane dla Ciebie

Kto zarabia na ziemniakach? UOKiK zbada marże handlowe
Kto zarabia na ziemniakach? UOKiK zbada marże handlowe
Rzeszów: Parking dla pacjentów przy ulicy Warzywnej znów jest remontowany
Rzeszów: Parking dla pacjentów przy ulicy Warzywnej znów jest remontowany
Śrem: Najbardziej ukwiecone balkony w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej nagrodzone
Śrem: Najbardziej ukwiecone balkony w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej nagrodzone
Myszyniec: Sprawcą kradzieży hulajnóg okazał się 10-latek
Myszyniec: Sprawcą kradzieży hulajnóg okazał się 10-latek
Nie trzeba stać w kolejce. E-doręczenia zastępują list polecony
Nie trzeba stać w kolejce. E-doręczenia zastępują list polecony
Poznań: Będą problemy z dojazdem do miasta. Wprowadzą ruch wahadłowy na ul. Obornickiej
Poznań: Będą problemy z dojazdem do miasta. Wprowadzą ruch wahadłowy na ul. Obornickiej
Wrocław: Na kampusie SWPS odsłonięto niecodzienny pomnik
Wrocław: Na kampusie SWPS odsłonięto niecodzienny pomnik
Radom: Wymień, sprzedaj i baw się ekologicznie w Kamienicy Deskurów
Radom: Wymień, sprzedaj i baw się ekologicznie w Kamienicy Deskurów
Zrób zapas na zimę. Najlepszy dżem z pigwy
Zrób zapas na zimę. Najlepszy dżem z pigwy
Toruń: Pogotowie w SP nr 2. Czy doszło do zatrucia?
Toruń: Pogotowie w SP nr 2. Czy doszło do zatrucia?
Rudki: Rowerzysta zderzył się z audi. Na miejscu śmigłowiec LPR
Rudki: Rowerzysta zderzył się z audi. Na miejscu śmigłowiec LPR
Toruń: Muzeum Okręgowe ratuje pamięć o Koperniku i zaprasza na spacer
Toruń: Muzeum Okręgowe ratuje pamięć o Koperniku i zaprasza na spacer