5 niesamowitych mostów zwodzonych w Polsce. To prawdziwe skarby
Most zwodzony w Jeziorze (woj. warmińsko-mazurskie)
Ten wybudowany w 1895 roku most zwodzony to wspaniały zabytek Warmii i Mazur. Zlokalizowany w urokliwej miejscowości Jezioro, mierzy 39 metrów długości i jest jednym z najstarszych tego rodzaju mostów w kraju. Oprócz wyjątkowego mostu, na terenie wsi warto zobaczyć też zabytkowe kościoły neogotyckie - świątynię pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny oraz kościół mennonicki.
Most zwodzony w Małych Swornegaciach (woj. pomorskie)
Kaszubska wieś o sympatycznej nazwie Małe Swornegacie, oprócz przepięknych krajobrazów Zaborskiego Parku Krajobrazowego, oferuje też kilka innych atrakcji. Jedną z najważniejszych jest otwarty w 2013 roku most zwodzony. Przeprawa nad rzeką Brdą ma ponad 39 metrów długości.
Zobacz też: 16 najzabawniejszych nazw atrakcji, gór, jezior i wsi na turystycznych szlakach Polski. Tumidaj i Złe Mięso to dopiero początek
Most zwodzony w Sztutowie (woj. pomorskie). Dlaczego zwie się go "Mostem Czterech Pancernych"?
Most zwodzony w Sztutowie to nie tylko ważny zabytek, ale też perełka, którą powinni odwiedzić turyści podążający szlakami filmów i seriali. Przeprawa na Wiśle Królewieckiej została zbudowana w 1934 roku. Potoczna nazwa mostu związana jest z ukazaniem go w serialu "Czterej Pancerni i Pies" - konstrukcję możesz zobaczyć w scenie, podczas której załoga Rudego zdobywała przyczółek Daleki Patrol.
Mosty zwodzone w Rybinie (woj. pomorskie)
W pomorskiej miejscowości Rybina znajdują się aż trzy mosty zwodzone, a jeden z nich to prawdziwy skarb! W tej niewielkiej wsi zobaczysz jedyny w Polsce czynny kolejowy most obrotowy, zbudowany w 1905 roku. Mosty zwodzone (żółty na Szkarpawie i niebieski na Wiśle Królewieckiej) wzniesiono w 1934 roku. Obie przeprawy do dziś doskonale pełnią swoje funkcje.
Most zwodzony na Tudze (Stobiec/Tujsk w woj. pomorskim)
Położone na Żuławach Wiślanych miejscowości Stobiec i Tujsk łączy zabytkowa przeprawa, zbudowana w 1935 roku. Konstrukcja wznosi się nad rzeką Tugą. Podczas II wojny światowej przeprawa została wysadzona przez niemieckich żołnierzy, jednak w latach 50. ubiegłego wieku podjęto się jego odbudowy. Obecnie, po niedawnym remoncie, znów prezentuje się świetnie.