Wiadomości73-latka uwierzyła, że to wiadomość od syna, który utopił telefon w toalecie. Przelała 3 tysiące

73‑latka uwierzyła, że to wiadomość od syna, który utopił telefon w toalecie. Przelała 3 tysiące

Bezwzględni przestępcy po raz kolejny wykorzystali łatwowierność i emocje. 73-letnia mieszkanka Gniewu, przekonana, że pomaga swojemu synowi, przelała 3 tysiące złotych oszustowi, który podał się za jej dziecko i opowiedział bajkę o telefonie utopionym w toalecie. Pieniądze trafiły do przestępcy błyskawicznie – seniorka wykonała trzy szybkie przelewy, zanim zorientowała się, że padła ofiarą perfidnego kłamstwa. O tym, że to nie syn prosił o pomoc, dowiedziała się dopiero, gdy sama do niego zadzwoniła.
Fot: kryminalki.pl
Fot: kryminalki.pl
Kryminalki.pl

Policja z Gniewu prowadzi postępowanie i jednocześnie apeluje: nie dajcie się nabrać!

Jak nie wpaść w pułapkę oszusta?

  • Nie ufaj wiadomościom w komunikatorze – zawsze dzwoń i potwierdzaj!
  • Nie działaj pod wpływem emocji. Oszuści doskonale wiedzą, jak grać na uczuciach.
  • Nigdy nie podawaj kodów BLIK – nawet najbliższym przez wiadomość.
  • Ustaw limity i powiadomienia w bankowości – zyskasz czas i kontrolę.
  • Rozmawiaj z seniorami w rodzinie. Uświadamianie to dziś najlepsza broń.

Masz wątpliwości? Reaguj! Dzwoń na 112 lub zgłoś sprawę na policję. Twoja czujność może powstrzymać kolejny atak.

Źródło artykułu:Kryminalki.pl

Wybrane dla Ciebie