Białystok: X edycja kampanii "Twoje Światła - Nasze Bezpieczeństwo"
Kampania została zainicjowana przez Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji wspólnie z Instytutem Transportu Samochodowego. Partnerami przedsięwzięcia są:
- Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego,
- Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów,
- Polski Związek Motorowy,
- Sieć Badawcza Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Motoryzacji,
- DEKRA Polska sp. z o.o.,
- Speed Car sp. z o.o.,
- Yanosik SA oraz
- Screen Network sp. z o.o.
W czasie briefingu aspirant sztabowy Magdalena Szwatro z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Białymstoku oraz przedstawiciele instytucji, które włączyły się w kampanię przypominali, że niewłaściwe oświetlenie samochodu ma nie tylko negatywny wpływ na komfort jazdy, ale może prowadzić do tragicznych w skutkach sytuacji na drogach.
W okresie jesiennym, kiedy pogarszają się warunki atmosferyczne i wcześnie zapada zmrok, prawidłowo wyregulowane, a przede wszystkim sprawne światła nabierają szczególnego znaczenia. Między innymi pozwalają kierowcy wcześniej dostrzec pieszego poruszającego się jezdnią lub poboczem. Z uwagi na to, że prawidłowe działanie świateł wymaga profesjonalnej oceny, w ramach kampanii odbędą się ogólnopolskie "dni otwarte" na ponad 1 500 stacjach kontroli pojazdów, na których kierowcy będą mieli możliwość bezpłatnego sprawdzenia świateł w swoich pojazdach.
Sprawdzenia zaplanowano w dniach: 25.10, 15.11, 22.11 oraz 6.12.2025 r. Będą to stacje: funkcjonujące pod patronatem Instytutu Transportu Samochodowego, zrzeszone w Polskiej Izbie Stacji Kontroli Pojazdów, należące do Holdingu Polskiego Związku Motorowego, a także stacje Dekra Polska oraz Speed Car. Swoją stację udostępni również Instytut Transportu Samochodowego. Zainteresowanym pomoże aplikacja Yanosik, która "doprowadzi" kierowcę do najbliższej stacji kontroli pojazdów biorącej udział w kampanii.
Pełny wykaz stacji można znaleźć na stronach internetowych:
- policja.pl,
- podlaska.policja.gov.pl
- dlakierowcow.policja.pl,
- www.its.waw.pl oraz
- yanosik.pl/dobre-swiatla.
Dodatkowo kampania będzie promowana poprzez emisję spotu, na ekranach reklamowych firmy Screen Network, rozmieszczonych na terenie całego kraju, co umożliwi dotarcie do jeszcze szerszej grupy uczestników ruchu drogowego.
Ponadto, policjanci ruchu drogowego, będą przeprowadzać na terenie kraju działania kontrolno-prewencyjne, podczas których zwrócą szczególną uwagę na światła pojazdu.