Budowa S19. Odcinek Malewice-Chlebczyn. Tak postępuje przeprawa przez Bug i granicę między dwoma województwami
Po oddaniu w ostatnim dniu października dwóch pierwszych podlaskich odcinków trasy S19 od Haciek aż po Boćki, front drogowy koncentruje się na południe i północ Bielska Podlaskiego. Powstają trzy fragmenty trasy Via Carpatia
- najkrótszy, ponad 6 kilometrowy od Denisek do Haciek, który wykonuje Unibep
- średni, prawie 16 kilometrowy od Bociek do Malewice (wykonawcą jest Strabag)
- najdłuższy, ponad 25 kilometrowy od Malewic do Chlebczyna
Skandal korupcyjny w Ukrainie. Najbliższe otoczenie Zełenskiego pod lupą służb
Wykonawcą tego ostatniego jest turecka firma Kolin İnşaat Turizm Sanayi ve Ticaret. Kwota kontraktowa zawarta w 2021 roku opiewa na kwotę 655 210 000 zł. W ostatnich dniach października prowadzono m. in. montaż zbrojenia na obiektach mostowych, w tym na estakadach w ramach przeprawy przez Bug. To najbardziej widowiskowy obiekt inżynieryjny na tym podlaskim odcinku trasy Via Carpatia.
Składać się będzie z trzech obiektów inżynierskich:
- estakada o długości ok. 135m,
- most o długości ok. 200m
- estakada o długości ok. 325m
Zaplanowane są dwa węzły drogowe
- Siemiatycze Północ, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą wojewódzką nr 690,
- Siemiatycze Południe, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą krajową nr 62 w kierunku Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego.
Taki układ pozwoli na wyprowadzając ruch tranzytowego z miasta po zachodniej stronie.
Przy tym odcinku trasy S19 zaplanowano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: MOP Leszczki Wchód i MOP Leszczki Zachód oraz budowę nowego obwodu drogowego przy węźle Siemiatycze Południe.