Gdańsk: Drugi etap przetargu na budowę trasy tramwajowej
W tym artykule:
Rozpoczął się drugi etap przetargu na budowę trasy tramwajowej Gdańsk Południe - Wrzeszcz wraz z infrastrukturą rowerową i przebudową dróg. Po weryfikacji zgłoszeń w pierwszym etapie, wszyscy wnioskodawcy zostali dopuszczeni do kolejnej fazy postępowania. Otwarcie ofert zaplanowano na 30 grudnia 2025 roku.
Miał specjalne skrytki w bmw. Wpadł podczas kontroli na granicy
Przetarg prowadzony jest w formule dwuetapowej. Pierwszy etap miał na celu weryfikację kandydatów, natomiast w drugim etapie firmy przedstawią szczegółowe propozycje cenowe. Realizacja inwestycji ma potrwać 3 lata od podpisania umowy.
Firmy dopuszczone do drugiego etapu przetargu
- Firma Torpol
- Konsorcjum firm, lider: Roverpol
- Firma Gülermak Polska
- Konsorcjum firm, lider: Aldesa
- Firma PORR
- Konsorcjum firm, lider: NDI
- Firma Strabag
- Konsorcjum firm, lider: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor
- Konsorcjum firm, lider: Balzola
- Konsorcjum firm, lider: Unibep
- Konsorcjum firm, lider: Polimex Infrastruktura
- Firma Budimex
- Konsorcjum firm, lider: ZUE
- Konsorcjum firm, lider: Mirbud
Zakres inwestycji
- Budowa 3,75 km nowej linii tramwajowej i modernizacja 0,6 km istniejącej trasy
- 7 nowych przystanków, w tym węzeł przesiadkowy autobusowo-tramwajowy
- Budowa 4,8 km trasy rowerowej i przebudowa 2,8 km dróg
- Tunel pod ul. Wileńską o długości 280 m, wykonany metodą wykopu otwartego
- Zielone torowiska oraz nowoczesny tabor tramwajowy
Korzyści dla mieszkańców Gdańska
Trasa GPW zapewni szybkie, wygodne i ekologiczne połączenie między dzielnicą Piecki-Migowo a Wrzeszczem, niezależne od natężenia ruchu drogowego. Szacuje się, że w godzinach szczytu z nowej linii skorzysta ponad 2500 pasażerów na godzinę, a tramwaje będą kursować co 5 minut.
Projekt zakłada pełną dostępność dla osób z niepełnosprawnościami, rodziców z wózkami oraz seniorów - przystanki będą zrównane z poziomem podłogi tramwaju.
Koszty i dofinansowanie
Całkowita wartość projektu to ponad 800 mln zł, z czego ponad 259 mln zł pochodzi z dofinansowania unijnego programu FEnIKS, co stanowi ponad 32% kosztów całej inwestycji.