Gdańsk: Port Lotniczy ogłosił swoje wyniki. Co wynika z danych?
W tym artykule:
Ilu pasażerów obsłużyło lotnisko w Gdańsku?
W ciągu dwóch kwartałów 2025 roku gdańskie lotnisko gościło w sumie 3 336 120 pasażerów. To więcej o 12,1 procent, niż w tym samym okresie 2024 roku. Operacji lotniczych było 27 836,
o 7 procent więcej niż rok temu.
- Idziemy zgodnie z planem. To, co sobie założyliśmy, realizujemy. Pod koniec roku będziemy mieć na pewno ponad 7 milionów pasażerów. Za nami pierwsza połowa roku, ta gorsza połowa. W ostatnich latach silnikiem napędowym dla gdańskiego lotniska były loty czarterowe, a one na większą skalę zaczęły się w czerwcu. Po trzecim kwartale będziemy wiedzieli więcej – mówi Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego w Gdańsku.
Najpopularniejsze kierunki z lotniska w Gdańsku
Wśród najpopularniejszych kierunków, które w pierwszej połowie 2025 roku wybierali pasażerowie, nie ma zmian w kolejności. Najwięcej osób podróżowało na trasie Gdańsk-Londyn (262 902), Gdańsk-Oslo (227 001) i Gdańsk-Kopenhaga (204 290). W ruchu nieregularnym (czartery, general aviation, wojskowe, inne) od stycznia do końca czerwca tego roku było w Gdańsku 244 205 pasażerów, o 9 procent więcej, niż w porównywalnym czasie 2024.
W okresie I-VI 2025 spółka Port Lotniczy Gdańsk wypracowała 37,7 mln zł zysku ze sprzedaży (5 procent więcej, niż w I-VI 2024) i 29 mln zł zysku netto (10,3 procent więcej niż w I-VI 2024).
- Na nieustający rozwój gdańskiego lotniska ma wpływ ruch turystyczny i biznesowy oraz decyzje o podróżach, które podejmują nasi mieszkańcy. Wpływa na to przede wszystkim dobra sytuacja gospodarcza Pomorza, koniunktura w portach morskich, w branży offshore, rozbudowa terminali portowych i przygotowania do realizacji elektrowni jądrowej. Gospodarka generuje ruch lotniczy, przyjeżdżają na Pomorze projektanci, konsultanci, inżynierowie i ludzie szeroko związani z biznesem - stwierdza Tomasz Kloskowski.
Linie lotnicze dominujące na lotnisku w Gdańsku
Największy udział w rynku lotniczym w Gdańsku w pierwszym półroczu 2025 w ruchu regularnym miała linia lotnicza Wizz Air. Zrealizowała 43,5 procent połączeń, następny był Ryanair (37,3 procent). Na kolejnych miejscach znalazły się: Polskie Linie Lotnicze LOT (4,8 procent), Lufthansa (4,3 procent) i KLM (3,7 procent).
W obsłudze towarów i poczty w gdańskim porcie w ciągu pół roku obsłużono 5 364 ton cargo.
Pasażerowie w poszczególnych miesiącach 2025 roku: styczeń 428 546 osób, luty 458 033, marzec 492 169, kwiecień 588 067, maj 649 466, czerwiec 719 839.
Aktualna siatka połączeń z Gdańska
Ryanair: Aarhus, Alicante, Barcelona-El Prat, Belfast, Bratysława, Brindisi, Bristol, Burgas, Cork, Chania, Dublin, Edynburg, Goteborg, Hamburg, Kopenhaga, Korfu, Kraków, Leeds-Bradford, Londyn-Stansted, Lublin, Malaga, Malta, Manchester, Mediolan-Bergamo, Neapol, Newcastle, Oslo-Torp, Pafos, Paryż-Beauvais, Piza, Podgorica, Praga, Ryga, Rzym-Ciampino, Santorini, Skelleftea, Sztokholm-Arlanda, Vaxjo, Wenecja, Wrocław, Zadar;
Wizz Air: Aberdeen, Alesund, Alicante, Barcelona El-Prat, Bergen, Billund, Budapeszt, Bukareszt, Burgas, Dortmund, Eindhoven, Goteborg, Hamburg, Haugesund, Heraklion, Kopenhaga, Larnaka, Leeds-Bradford, Liverpool, Londyn-Luton, Madera, Malaga, Mediolan-Malpensa, Oslo-Gardermoen, Oslo-Torp, Paryż-Beauvais, Rejkiawik-Keflavik, Rzym-Fiumicino, Split, Stavanger, Sztokholm-Arlanda, Teneryfa, Tirana, Tromso, Trondheim, Turku;
LOT: Warszawa, Rzeszów, Stambuł (start 14 stycznia 2026)
Pozostali: Amsterdam - KLM; Kopenhaga - SAS; Frankfurt, Monachium - Lufthansa; Bergen, Oslo-Gardermoen - Norwegian, Dusseldorf - Eurowings; Helsinki - Finnair; Zurych - Swiss.