Gorzów: Do stycznia 2026 mają zbudować nową ścieżkę rowerową
- Plac budowy został już przekazany wykonawcy. Rozpoczęcie robót budowlanych wykonawca planuje na najbliższy tydzień - informuje Ewa Iwańska, dyrektor biura zarządu Gorzowskich Inwestycji Miejskich. Ta miejska spółka odpowiada za przeprowadzenie budowy brakującego odcinka ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Jagiełły. Między skrzyżowaniem tej ulicy a rondem turbinowym przy Białym Kościółku ma zostać zbudowany ponad 400-metrowy odcinek.
Potrzeba jego zbudowania widoczna jest od kilku lat. Po zjechaniu rowerem w dół ulicy Walczaka nie ma bowiem możliwości skrętu w stronę łaźni. Z kolei, gdy rowerzysta jest w okolicy Arsenału, Przemysłówki czy nieczynnej od miesięcy Letniej, nie ma jak pojechać bezpiecznie w stronę Białego Kościółka. Ścieżka rowerowa ni stąd ni zowąd kończy się bowiem na wysokości skweru Małej Akademii Jazzu.
Między przystankiem a murami
Jak ma przebiegać nowa droga dla rowerów? Na wysokości skweru będzie ona tworzyła ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ulicy Jagiełły. Podobnie będzie - ale tylko przez niewielki fragment - po drugiej stronie ul. Hawelańskiej. Gdy rowerzysta przejedzie przez tę ulicę, będzie musiał skręcić w prawo, aby objechać popularny przystanek autobusowy naprzeciwko łaźni. W tym miejscu ścieżka będzie biec między przystankiem a murami miejskimi. Następnie będzie skręcać w kierunku skrzyżowania ul. Jagiełły z ul. Dzieci Wrzesińskich. Po drugiej stronie tej ulicy będzie biegła między ul. Jagiełły a pobliskimi blokami. Z istniejącą już siecią ścieżek połączy się na wysokości Białego Kościółka.
Budowa ścieżki wzdłuż ul. Jagiełły potrwa prawie pięć miesięcy.
- W pierwszej kolejności przeprowadzone zostaną prace zabezpieczające, ziemne oraz rozbiórkowe. Kolejnym etapem będzie wykonanie podbudowy. W ramach inwestycji zaplanowano również nasadzenia zieleni oraz montaż elementów małej architektury. Na realizację przedsięwzięcia wykonawca ma czas do końca stycznia 2026 roku - informuje Ewa Iwańska z Gorzowskich Inwestycji Miejskich. Ścieżkę zrobi firma Dromax za 936 tys. zł.