Korki i remonty w Krakowie. Most Grunwaldzki to krajobraz księżycowy i inne utrudnienia w ruchu
Roboty przy ul. Stachiewicza i Wybickiego – zmiany w organizacji ruchu
Od 9 czerwca do 30 września prowadzone będą prace związane z przebudową drogi wewnętrznej przy ul. Stachiewicza oraz zjazdu w ciągu ul. Wybickiego. W związku z realizacją inwestycji wprowadzone zostaną etapowe zmiany w organizacji ruchu.
Roboty obejmą zajęcie połowy szerokości istniejącego zjazdu i chodnika, a w kolejnych etapach również zatoki postojowej oraz całej szerokości jezdni.
Ruch rowerowy zostanie przekierowany na wyznaczony ciąg pieszo-rowerowy, natomiast dla pieszych przygotowane będą tymczasowe ciągi komunikacyjne, które będą utrzymywane i dostosowywane na bieżąco do postępu prac.
W zależności od etapu inwestycji, wprowadzony zostanie również obustronny zakaz zatrzymywania się na ul. Stachiewicza.
Dojazd do posesji i garaży dla mieszkańców oraz właścicieli nieruchomości będzie zapewniony przez cały czas trwania robót.
Drogowcy proszą o zachowanie ostrożności oraz o stosowanie się do oznakowania tymczasowego
Budowa 8 Pułku Ułanów: Zmiany w organizacji ruchu
W związku z budową kanalizacji deszczowej oraz ogólnospławnej, w dniu 10 czerwca 2025 roku od godz. 7:00 wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu wprowadzająca ruch wahadłowy na ul. Żywieckiej w obrębie ul. Obozowej.
Remont Mostu Grunwaldzkiego
Remont mostu rozpoczął się w maju i potrwa 10 miesięcy, w tym przez 7 miesięcy nie będą mogły przejeżdżać po nim samochody, a przez 5,5 także tramwaje.
Pierwszy etap prac potrwa przynajmniej do wakacji. W ramach tego etapu ruch na moście został całkowicie wyłączony. Przez cały czas remontu utrzymany będzie ciąg pieszo-rowerowy na moście.
W związku z zamknięciem mostu, na ul. Monte Cassino, w rejonie Centrum Kongresowego ICE Kraków, zostanie wybudowany tymczasowy przystanek, który umożliwi kursowanie tramwajów w obu kierunkach. Linia tramwajowa będzie prowadziła od ul. Kapelanka, przez ul. Monte Cassino, do Centrum Kongresowego ICE Kraków.
Z ul. Dietla tramwaje zostaną przekierowane na ul. Krakowską. Dodatkowo, na ul. Dietla, przed mostem, zostanie wprowadzona możliwość zawracania dla pojazdów, które nie będą mogły kontynuować jazdy w kierunku Kazimierza z powodu zamknięcia mostu.
Zamknięcie mostu oznacza, że ruch tramwajowy i autobusowy będzie musiał być skierowany przez ul. Kalwaryjską/Limanowskiego do ul. Krakowskiej/Starowiślnej, gdzie linie powrócą na swoje stałe trasy.
W ramach prowadzonych prac zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza. Linia tramwajowa będzie kursowała z „Czerwonych Maków P+R” do „Ronda Grunwaldzkiego”, natomiast linia autobusowa z Łagiewnik przez rondo Grunwaldzkie do pętli na „Powiślu – Nowy Świat”. Podczas prowadzonych prac, aby zachować dostęp do przystanku „Orzeszkowa”, powstanie linia 784 jako wydłużenie trasy przejazdu autobusu 184.
Sugerowana trasa objazdowa dla ruchu kołowego będzie prowadzić trzecią obwodnicą miasta, czyli ulicami Powstańców Śląskich i Powstańców Wielkopolskich. Aby to rozwiązanie było funkcjonalne, konieczna będzie modyfikacja sygnalizacji świetlnej na rondzie Grunwaldzkim, na rondzie Matecznego oraz w rejonie przystanku „Korona”. Z kolei sygnalizacja na Stradom, Dietla i Krakowskiej zostanie wyłączona.
Pojazdy wjeżdżające do Krakowa od północy przez al. 29 Listopada będą kierowane na Wita Stwosza, Lubomirskiego, do ronda Mogilskiego i dalej ronda Grzegórzeckiego.
10 czerwca rusza inwestycja na ul. Tynieckiej
W najbliższy wtorek, 10 czerwca br., wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu związana z realizacją inwestycji na ul. Tynieckiej.
Przebudową objęty zostanie odcinek od skrzyżowania z ul. Dąbrowa do ul. Nowa Kolna (na wysokości Wyspy Tynieckiej). Od 10 czerwca obowiązywać będą zmiany w organizacji ruchu:
- połówkowe, odcinkowe, zamknięcie jezdni,
- ruch wahadłowy na odcinkach objętych pracami,
- przeniesienie przystanków autobusowych w tymczasowe lokalizacje – w miarę postępów robót,
- dojazd do posesji (w zależności od postępu robót) będzie zachowany,
- sugerowane objazdy dla ruchu kołowego (ul. Księcia Józefa i mostem Zwierzynieckim).
W ramach zadania wybudowany zostanie m.in. chodnik (po stronie prawej jadąc w kierunku centrum miasta oraz na fragmentach po drugiej stronie – przy przystankach autobusowych). Powstanie nowa kanalizacja deszczowa, częściowo wymieniona zostanie również nawierzchnia jezdni (głównie na pasie prowadzącym w kierunku centrum miasta). Wykonane zostanie oświetlenie i kanał technologiczny. Powstaną nowe przystanki autobusowe, przejścia dla pieszych.
Zadanie realizowane jest we współpracy z Wodociągami Miasta Krakowa.
Roboty potrwają do końca kwietnia 2026 r. Ich koszt to ok. 10 mln zł.
Kładka Kazimierz – Ludwinów: chwilowe zamknięcia ścieżki pieszo-rowerowej
Od 10 do 12 czerwca, w związku z montażem konstrukcji pomostów kładki Kazimierz – Ludwinów, wystąpią krótkotrwałe, najczęściej kilkuminutowe, zamknięcia ścieżki pieszo-rowerowej na dolnym bulwarze Inflanckim.
Chwilowe zamknięcia są konieczne z uwagi na zapewnienie bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów w trakcie przenoszenia konstrukcji wsporczych bezpośrednio nad ścieżką – informuje Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie.
W tym czasie na dojazdach do budowy pracownicy generalnego wykonawcy będą informować o chwilowym zamknięciu ścieżki pieszo-rowerowej.
Przypomnijmy, że kładka dla pieszych i rowerzystów Kazimierz – Ludwinów będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Obiekt będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz środkowego pomostu widokowego.
Inwestycja o wartości ok. 114 mln zł realizowana jest przy wsparciu finansowym w wysokości 65 mln zł to dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Zgodnie z aktualnym harmonogramem, zakończenie kontraktu planowane jest na połowę 2026 roku.