Transport publiczny w Kielcach wchodzi w nową erę. Jeden bilet na autobus i pociąg w Kielcach
Jeden bilet, wiele możliwości. Kielce wprowadzają nowy system transportowy
Prezydentka Kielc Agata Wojda podczas konferencji prasowej w poniedziałek, 8 maja na dworcu PKP zapowiedziała wprowadzenie rozwiązania, które ma ułatwić codzienne podróżowanie mieszkańcom regionu. Nowy system obejmuje sześć przystanków kolejowych w granicach miasta: Kielce Główne, Kielce Piaski, Kielce Herby, Kielce Białogon oraz Kielce Słowik.
– Po wielu miesiącach rozmów udało się przygotować rozszerzoną ofertę, która obejmuje autobusy miejskie i pociągi – podkreśliła prezydentka. – Chcemy ułatwić podróżowanie dzięki jednemu okresowemu biletowi, który obowiązuje zarówno w komunikacji miejskiej, jak i kolejowej na terenie Kielc.
Jak działa nowy system? Posiadacze biletów okresowych Zarządu Transportu Miejskiego – 14-dniowych, 30-dniowych, 90-dniowych czy semestralnych dla uczniów i studentów – będą mogli bez dodatkowych formalności korzystać z pociągów POLREGIO na wyznaczonych stacjach. Wystarczy okazać ważny bilet kontrolerowi.
Na porozumieniu zyskają gminy współpracujące z Kielcami
Druga część porozumienia dotyczy mieszkańców gmin współpracujących z Kielcami w organizacji transportu: Morawicy, Chęcin, Nowin, Miedzianej Góry, Zagnańska i Łącznej. Dla nich przygotowano Zintegrowany Bilet Świętokrzyski, dostępny w trzech strefach cenowych.
Barbara Damian, dyrektorka Zarządu Transportu Miejskiego, wyjaśniła: – Pierwsza strefa obejmuje teren miasta Kielce i najbliższe przystanki z najniższą ceną. Trzecia strefa – najdalsza – wiąże się z najwyższą ceną biletu, ale wciąż będzie to rozwiązanie bardziej ekonomiczne niż osobny zakup biletu na pociąg i komunikację miejską.
Od 15. czerwca podróżuj autobusem i pociągiem
Krzysztof Pietrzykowski, prezes POLREGIO, podkreślił, że cieszy go iż mieszkańcy Kielc i całego województwa świętokrzyskiego będą mogli skorzystać z najbardziej ekologicznej formy transportu, jaką jest kolej. – To nie tylko hasło, ale realne ułatwienie w podróżowaniu – zaznaczał.
Jak podkreślał Robert Zaborski, dyrektor Świętokrzyskiego Zakładu POLREGIO, bilet będzie dostępny we wszystkich kanałach sprzedaży POLREGIO. – W aplikacji mobilnej, kasach dworcowych oraz bezpośrednio u obsługi pociągu. System został już przeszkolony, a kontrolerzy przygotowani do obsługi – informował dyrektor.
Pani prezydent dodawała, że widzi ogromny potencjał w rozwoju kolejowych połączeń, szczególnie w kontekście planowanej modernizacji linii kolejowej numer 8. – Nasze rozmowy z przewoźnikami kolejowymi pozwalają przypuszczać, że przystanków kolejowych w Kielcach będzie więcej – zapowiedziała.