Kraków: Duża inwestycja na Grzegórzkach. Deweloper przebudowuje ulice
Przebudowa na Grzegórzkach do jesieni 2025
Przebudowa układu drogowego w centralnej części Grzegórzek ruszyła w minionym tygodniu (9 lipca). Prace zaplanowane do listopada tego roku obejmują
- budowę nowego odcinka drogi od skrzyżowania ulic Wita Stwosza i Kątowej, przez ul. Żelazną (wzdłuż muru Cmentarza Rakowickiego – w kierunku Archiwum Narodowego przy ul. Rakowickiej 22Ee), do połączenia z projektowaną drogą i rondem przy Muzeum AK
- przebudowę fragmentów ulic Kątowej i Wita Stwosza, wraz z rozbiórką i budową infrastruktury wodociągowej, elektrycznej, kanalizacyjnej, teletechnicznej i technologicznej
- budowę nowych chodników i drogi rowerowej – z rozdzieleniem ciągów pieszych i rowerowych pasem z kostki
- wykonanie miejsc postojowych, w tym również dla osób z niepełnosprawnościami
- modernizację nawierzchni w miejscu przecięcia ul. Wita Stwosza z projektowaną drogą – w formie wyniesionej powierzchni najazdowej
Zmiany w organizacji ruchu. Szykują się objazdy
W rejonie inwestycji wprowadzono - od 9 lipca - pierwsze zmiany w organizacji ruchu. W związku z budową kanalizacji deszczowej, sieci teletechnicznej i energetycznej oraz oświetlenia ruch pieszy wzdłuż ul. Wita Stwosza przy ul. Kątowej odbywa się po wydzielonej części chodnika. Z kolei przejazd samochodów na skrzyżowaniach Kątowa/Wita Stwosza oraz Kątowa/Żelazną jest utrudniony (z powodu obecności pojazdów budowy).
- W dalszym etapie robót ruch pieszy wzdłuż ul. Wita Stwosza będzie prowadzony po wyznaczonych i ogrodzonych ciągach komunikacyjnych. Z kolei w trakcie przebudowy skrzyżowania ulic Wita Stwosza z Kątową dla ruchu samochodowego zostanie wyznaczony objazd do ulic Żelaznej i Kątowej – zapowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa.
W planach - dodatkowa droga do II obwodnicy
Przebudowa układu drogowego Wita Stwosza/Żelazna poprawi znacząco układ komunikacyjny w tej części miasta. Przede wszystkim usprawni dojazd do okolicznych instytucji, w tym Archiwum Narodowego, Muzeum AK oraz osiedli mieszkaniowych.
- Nowy odcinek drogi będzie stanowił pierwszy etap większego projektu, który w przyszłości stworzy dodatkowe połączenie do drugiej obwodnicy. Dzięki temu poprawi się przepustowość. Nowa infrastruktura zwiększy także bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, uporządkuje kwestie parkowania, a także poprawi estetykę i funkcjonalność przestrzeni publicznej – wyliczają krakowscy urzędnicy.