Mazowsze: Nowy odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy. To jeszcze nie koniec
Na Mazowszu powstają nowe odcinkowe pomiary prędkości, które mają poprawić bezpieczeństwo i ograniczyć nadmierną prędkość kierowców. Urządzenia czekają na odbiory techniczne, które mają się odbyć jeszcze w tym roku na Południowej Obwodnicy Warszawy (S2), a kolejne odcinki zostaną wprowadzone m.in. na S7.
W tym artykule:
Agnieszka Kaczorowska po raz pierwszy o rozwodzie. "Cieszę się, że nie trwał latami, tylko skończyło się na pierwszej rozprawie" (WIDEO)
Nowe odcinkowe pomiary prędkości m.in na S2 i S7
Główny Inspektorat Transportu Drogowego przygotowuje się do uruchomienia kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości na drogach Mazowsza. Jak poinformował portal TVN24: "urządzenia na Południowej Obwodnicy Warszawy (S2) są już zamontowane, a w najbliższych dniach odbędą się odbiory techniczne". Faktycznie, można na trasie zobaczyć już oznakowanie i kamery.
System będzie obejmował odcinek między węzłami Wilanów i Lubelska, wraz z mostem Południowym. W ubiegłym roku informowaliśmy w tym tekście, że kolejne pomiary mają objąć m.in. S2 i S7. Nowe OPP pojawią się w następujących lokalizacjach:
- A2 - węzeł Mińsk Mazowiecki - węzeł Janów,
- S2 - węzeł Konotopa - węzeł Opacz,
- S7 - węzeł Tarczyn Południe - węzeł Mszczonowska,
- S7 - węzeł Radom Północ - węzeł Wolanów,
- S8 - węzeł Zielonka - węzeł Wołomin (Nowy Janków),
- S8 - Nadarzyn - Nadarzyn,
- S8 - węzeł Opacz - węzeł Puchały,
- S17 - Garwolin Zachód - Garwolin Południe.
Wysłaliśmy zapytanie do GDDKiA o terminy uruchomienia nowych odcinkowych pomiarów prędkości i jak tylko otrzymamy odpowiedź, natychmiast przekażemy szczegóły naszym czytelnikom. W nadchodzących tygodniach powinno nastąpić uruchomienie na obu na trasie S7.
Mandaty za niedostosowanie się do przepisów
Odcinkowe pomiary prędkości uznaje się za skuteczniejsze urządzenia od fotoradarów, które zmuszają kierowców do zwolnienia tylko na chwilę. Na drogach klasy "S" i "A" sprawdzają się z dużą skutecznością. Być może wyprą też fotoradary na drogach krajowych. W miastach dąży się z kolei do takiego trasowania jezdni ulic i tworzenia infrastruktury, która uniemożliwia kierowcom rozpędzanie się. Co jeśli przekroczymy prędkość? System wygeneruje dla nas mandat według obecnie obowiązującego taryfikatora:
- do 10 km/h to mandat w wysokości 50 zł,
- od 11 km/h do 15 km/h - 100 zł,
- od 16 km/h do 20 km/h - 200 zł,
- od 21 km/h do 25 km/h - 300 zł,
- od 26 km/h do 30 km/h - 400 zł,
- ponad 30 km/h - 800 zł,
- ponad 40 km/h - 1000 zł,
- ponad 50 km/h - 1500 zł,
- ponad 60 km/h - 2000 zł,
- ponad 70 km/h - 2500 zł.
Liczba punktów karnych za przekroczenie prędkości:
- do 10 km/h kierowca otrzyma 1 pkt karny,
- od 11 do 15 km/h kierowca otrzyma 2 pkt karne,
- od 16 do 20 km/h kierowca otrzyma 3 pkt karne,
- od 21 do 25 km/h kierowca otrzyma 5 pkt karnych,
- od 26 do 30 km/h kierowca otrzyma 7 pkt karne,
- od 31 do 40 km/h kierowca otrzyma 9 pkt karnych,
- od 41 do 50 km/h kierowca otrzyma 11 pkt karnych,
- od 51 do 60 km/h kierowca otrzyma 13 pkt karnych,
- od 61 do 70 km/h kierowca otrzyma 14 pkt karnych,
- o więcej niż 70 km/h kierowca otrzyma 15 pkt karnych.
Przekroczenie dozwolonej prędkości w wybranych przedziałach po raz drugi w ciągu dwóch lat skutkuje podwójną kwotą mandatu. Punkty karne nie podwajają się. Przekroczenie dopuszczalnej prędkości o 31-40 km/h - mandat 1600 zł i 9 punktów karnych, o 41-50 km/h - mandat 2000 zł i 11 punktów karnych, o 51-60 km/h - mandat 3000 zł i 13 punktów karnych, o 61-70 km/h - mandat 4000 zł i 14 punktów karnych, o 71 km/h i więcej - mandat 5000 zł i 15 punktów karnych.