Mieszkańcy osiedla Rąbin w Inowrocławiu skarżą się na jakość wody. PWiK wyjaśnia przyczyny problemów
Jak wynika z relacji lokatorów, coraz częściej zdarza się, że z kranów leci woda o brązowym zabarwieniu, a w instalacjach wodociągowych i sanitarnych szybko osadza się kamień.
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w odpowiedzi na pytania naszej redakcji wyjaśniło, że zmiana barwy wody najczęściej jest efektem prac remontowych w sieci oraz instalacjach wewnętrznych budynków.
PWiK zaznaczyło, że po każdej interwencji sieć jest dokładnie płukana. "Wodociągi" nie ponoszą odpowiedzialności za prace remontowe w instalacjach wewnętrznych, które są wykonywane głównie przez administratorów budynków, a przede wszystkim za jakość (barwę) wody w blokach po przywróceniu jej dostawy.
- Zmiana barwy występuje głównie po zamknięciach wody związanych z usunięciem awarii, modernizacją sieci, przyłączy lub instalacji wewnętrznych (np. wymiana pionów w budynkach). Po zakończonych pracach wykonywanych przez PWiK sieci i przyłącza zostają przepłukane – poinformował nas Janusz Radzikowski, prezes Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Inowrocławiu.
Innym źródłem problemów zgłaszanych przez mieszkańców jest naturalna twardość wody powodująca osadzanie się kamienia w instalacjach wodociągowych.
PWiK informuje, że zgodnie z przyjętym harmonogramem kontynuuje prace modernizacje sieci wodociągowych, regularnie przeprowadza płukania instalacji i monitoruje jakość wody w punktach poboru.
Ostatnia awaria sieci wodociągowej w Inowrocławiu miała miejsce 19 lipca na osiedlu Rąbin. Skutkowała kilkugodzinną przerwą w dostawie wody. - Po sobotniej awarii przepłukałam krany przez kilka minut, żeby pozbyć się brunatnej wody – powiedziała Małgorzata, mieszkanka Rąbina.
Czy wobec występujących awarii "wodociągi" planują inwestycję w remont sieci? - Zgodnie z planem inwestycyjnym i remontowym prowadzimy modernizację sieci oraz przyłączy będących w naszym posiadaniu – dodał Janusz Radzikowski.
PWiK uspokaja - mieszkańcy nie powinni mieć powodów do obaw. - Regularne badania potwierdzają, że woda spełnia wszystkie normy określone w rozporządzeniu Ministra Zdrowia – podkreślił prezes PWiK.
W przypadku pytań lub wątpliwości mieszkańcy mogą kontaktować się z PWiK pod numerem telefonu: 52 357 40 71 wew. 148.