Nowa usługa na poczcie. Wkrótce będzie można wziąć kredyt w placówce
Odbudowa stref finansowych Poczty Polskiej
Trwa Europejskie Forum Nowych Idei w Sopocie. Dla wielu firm to szansa na merytoryczne dyskusje dotyczące rozwoju. Poczta Polska chce działać i poszerzać zakres swoich usług poprzez odbudowę stref finansowych w nowym modelu działania.
- W najbliższych tygodniach chcemy ogłosić, że rozpoczynamy dystrybucję usług finansowych. To jeden z priorytetów naszej agendy - wskazał Sebastian Mikosz.
Spot Wszechmocne 2025. Tak zmieniło się życie laureatek
Pracownicy Poczty staną się jedynymi pośrednikami produktów finansowych, eliminując potrzebę korzystania z pracowników Banku Pocztowego w tej roli.
- Chcemy scalić sieć sprzedaży. To pracownik Poczty Polskiej, a nie Banku Pocztowego, będzie jedynym kanałem dystrybucji produktów finansowych. Największą inwestycją będą szkolenia wyspecjalizowanych sprzedawców. Ten pracownik będzie zajmował się wyłącznie usługami finansowymi - nie jak dotąd, "przy okazji" realizowania innych obowiązków - dodał prezes.
Prosta i przejrzysta oferta finansowa
Zamysł Poczty Polskiej jest klarowny: oferować proste i zrozumiałe produkty finansowe. Będą one pochodzić zarówno z Banku Pocztowego, jak i od zewnętrznych partnerów.
- Nie chcemy przytłaczać klientów ofertą. Stawiamy na prostotę. Będą to produkty Banku Pocztowego, ubezpieczenia spółek z grupy Poczty Polskiej oraz wybrane oferty partnerów zewnętrznych - podkreślił Mikosz.
Program umożliwi klientom założenie konta czy wzięcie kredytu, a także zakup prostych ubezpieczeń. Wszystko to ma na celu uproszczenie dostępu do produktów finansowych i zwiększenie ich atrakcyjności.
Inwestycje w nowoczesne technologie
Inwestycje w nowoczesne technologie stanowią fundament transformacji Poczty Polskiej. Operator przeznaczy około miliarda złotych na rozwój systemów informatycznych.
- Mamy blisko dwudziestoletnie zapóźnienia w tym obszarze. Inwestycje IT to dziś absolutny priorytet - przyznał rozmówca.
Wszystko jednak musi opierać się na obowiązujących przepisach.
- To poważny problem. W praktyce firmy wykorzystują przepisy nie po to, by wygrać kontrakt, ale żeby zablokować konkurenta. W efekcie nawet najprostsze przetargi trwają 6-9 miesięcy - wyjaśnił Mikosz.
Transformacja w nowoczesne przedsiębiorstwo
Cesją transformacji Poczty Polskiej jest przeobrażenie firmy w nowoczesne przedsiębiorstwo kuriersko-detaliczno-finansowo-cyfrowe. Plan transformacji obejmuje osiem kluczowych obszarów, na które przeznaczono około 500 mln złotych.
Trudna sytuacja finansowa Poczty Polskiej (strata netto 213 milionów złotych w 2024 roku) wymusza wprowadzenie szeroko zakrojonych działań.
- Zaczynamy formalny cykl spotkań, równolegle będą toczyć się rozmowy o nowym ZUZP (Zakładowym Układzie Zbiorowym Pracy - przyp. red.). Nie jestem przesadnym optymistą co do samego układu, ale mówię o tym wprost pracownikom - przybliżył prezes.
- ZUZP nie może być katalogiem dodatków i przywilejów. Chodzi o rozwiązania, które pozwolą Poczcie działać bardziej rynkowo - dodał.
Sebastian Mikosz potwierdził, że planowany jest wypłata premii rocznej dla pracowników w grudniu, dla części jeszcze w październiku, a łączna wartość świadczeń wyniesie około 200 mln złotych.