Od Bałtyku pod granicę z Czechami. Ważna droga jest już w pełni ekspresowa
Zostały jeszcze prace wykończeniowe
Jak tłumaczy GDDKiA, oddanie do ruchu jezdni głównych nie oznacza jeszcze całkowitego zakończenia prac związanych z inwestycją. Kontynuowane będą prace przy jezdniach dodatkowych, roboty porządkowe, nasadzenia zieleni oraz prace wykończeniowe.
- Do zakończenia na odcinku Dargobądz - Troszyn pozostaje jeszcze para Miejsc Obsługi Podróżnych Dargobądz oraz Obwód Utrzymania Drogi przy węźle Wolin Wschód. Wykonawca musi również dokończyć prace przy przebudowie ul. Mickiewicza w Wolinie. Na odcinku Świnoujście - Dargobądz przez najbliższe tygodnie będzie jeszcze zamknięty węzeł Świnoujście Terminal LNG. Wykonawca ma do końca roku zdemontować znajdującą się przy węźle wytwórnię mas bitumicznych i zakończyć tu pozostałe prace - wskazuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
S3 to korytarz transportowy północ-południe
Droga ekspresowa S3 to element Transeuropejskiego Korytarza Transportowego Bałtyk - Adriatyk oraz fragment europejskiej trasy E65 łączącej szwedzkie Malmö z greckim miastem Chania na Krecie, której łączna długości wynosi ok. 3950 km.
Jak podaje GDDKiA, S3 ma kluczowe znaczenia dla rozwoju zespołu portów morskich Szczecin-Świnoujście, zarówno w kontekście przyszłych inwestycji, takich jak planowany terminal kontenerowy, ale również funkcjonowania obecnej infrastruktury. Chodzi tu m.in. o terminal promów morskich łączący Polskę ze Skandynawią. Jest to również kluczowa trasa dla rozwoju turystyki, ważnej gałęzi gospodarki wybrzeża bałtyckiego.
- Strona czeska prowadzi już budowę odcinka 21-kilometrowego odcinka autostrady D11 do Trutnova. W przyszłym roku będzie można już w pełni skorzystać z ostatniego polskiego fragmentu S3, od Lubawki do granicy, który zyska połączenie z początkowym, 3,5-kilometrowym, odcinkiem czeskiej D11. W ciągu kilku najbliższych lat, po wydłużeniu D11 do Jaroměřa, S3 zyska bezpośrednie połączenie z siecią dróg szybkiego ruchu na południu Europy - podsumowuje GDDKiA.