POLREGIO bije kolejny rekord. Niemal 77 mln pasażerów przewiezionych od początku tego roku
Od lipca do września pociągami POLREGIO podróżowało 26,2 miliona osób – to o prawie 600 tysięcy więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej. Najlepszy był sierpień, gdy z usług przewoźnika skorzystało blisko 9 milionów pasażerów. Zbliżony wynik spółka odnotowała ostatnio w maju. Największy wzrost rok do roku przypadł na marzec – liczba podróżnych była wtedy wyższa aż o 11,5 procent.
76-latka jechała pod prąd przez ponad 70 km. Stanie przed sądem
W ujęciu regionalnym najlepiej wypadł Pomorski Zakład POLREGIO, który w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku zanotował wzrost liczby pasażerów o 16,5 procent. Więcej podróżnych przybyło również w województwach łódzkim (9,4 proc.), podkarpackim (7,2 proc.) i zachodniopomorskim (6,1 proc.).
Coraz więcej pasażerów w pociągach POLREGIO
Dane z trzech pierwszych kwartałów 2025 r. potwierdzają utrzymujący się wzrost zainteresowania ofertą przewoźnika. W pierwszym półroczu obecnego roku pociągi POLREGIO przewiozły blisko 51 milionów osób – o niemal milion więcej niż rok wcześniej.
Rekordowe okazały się również tegoroczne wakacje – z usług spółki skorzystało wtedy ponad 17 milionów pasażerów. To kontynuacja trendu z 2024 roku, gdy POLREGIO przewiozło blisko 101 milionów osób, najwięcej od ponad dekady.
Inwestycje i zmiany w spółce
Zwiększone zainteresowanie usługami POLREGIO to efekt uruchamiania nowych połączeń, zwiększania częstotliwości kursów na wybranych trasach oraz wydłużania relacji pociągów. Na dobre wyniki wpływ mają też zmiany organizacyjne wdrażane przez obecny Zarząd spółki.
Spółka rozpoczęła modernizację części własnego taboru, pozyskała dofinansowanie unijne na zakup pięciu nowych pojazdów elektrycznych i rozwija cyfrowe narzędzia obsługi pasażerów. Zarząd stawia również na rozwój własnego zaplecza serwisowego – w sierpniu uruchomiono specjalistyczny punkt w Olsztynie, umożliwiający samodzielne przeglądy i naprawy pojazdów spalinowych na poziomie P3–P5. Dzięki sieci własnych serwisów ewentualne awarie będą usuwane szybciej i taniej, co w efekcie ma przełożyć się na stabilniejszą i bardziej przewidywalną ofertę przewozową.
(Źródło: POLREGIO)