Bezpieczeństwo zaczyna się od trzeźwości. Kampania "Trzeźwo Myślę"
Yanosik na drodze edukacji
W okresie wzmożonego ruchu na drogach, wystartowała kolejna odsłona kampanii edukacyjnej "Trzeźwo Myślę". Celem programu jest promowanie trzeźwości i odpowiedzialnych postaw wśród kierowców. W tym roku w aplikacji Yanosik popularnym narzędziu wspierającym kierowców w codziennej jeździe, pojawi się przekaz podkreślający, że bezpieczeństwo na drodze zaczyna się od absolutnej trzeźwości kierowcy.
- Kropla drąży skałę. Już 9 rok przypominamy o trzeźwości za kierownicą. Współpraca z Yanosikiem, to potencjał dotarcia do 5 milionów aktywnych użytkowników. Wierzymy, że nasze komunikaty odbierane w momencie ruszania w trasę poruszą refleksyjność dokładnie w momencie, gdy ma ona największe znaczenie - mówi Julia Biesalska, starszy specjalista ds. marketingu marki Carlsberg.
Pytała Polki, czy inwestują. Oto co wyszło z badań
NoLo sprzymierzeńcem kierowców
Kampania jest jednym z elementów działań odpowiedzialnościowych Carlsberg Polska.
- Równolegle dbamy o to by kierowcy zawsze mieli wybór i zwiększamy ofertę oraz dostępność piw bezalkoholowych, które stanowią ważną i społecznie akceptowalną alternatywę dla napojów z alkoholem - dodaje Teresa Aldea, kierownicza ds. zrównoważonego rozwoju Carlsberg Polska.
Dane z raportu ZPPP Browary Polskie wskazują, że 63 proc. badanych sięga po piwa bezalkoholowe w sytuacji bycia kierowcą.
Optymistyczne statystyki
Analiza danych z ostatnich lat potwierdza, że liczba wypadków spowodowanych przez nietrzeźwych uczestników ruchu systematycznie maleje. Największą poprawę widać w długoterminowej perspektywie. Zgodnie z danymi Policji, w latach 2001-2024 liczba takich zdarzeń spadła aż o 74 proc. (Dane: wypadki drogowe - raporty roczne - statystyka - Portal polskiej Policji).
- Wnioski są jednoznaczne, na polskich drogach jest coraz bezpieczniej, a liczba zdarzeń z udziałem nietrzeźwych kierowców systematycznie maleje. Można przypuszczać, że wpływ na ten pozytywny trend mają działania edukacyjne, kampanie społeczne, zaostrzenie przepisów oraz większa świadomość kierowców w zakresie odpowiedzialności za kierownicą - dodaje Dorota Olszewska, prezeska Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego.
Więcej informacji o kampanii "Trzeźwo Myślę" znajduje się na stronie: trzezwomysle.com