Pow. opatowski: Stracił 12 tysięcy złotych, bo chciał sprzedać rację żywnościową
W środę mężczyzna zgłosił sprawę w opatowskiej jednostce. Jak relacjonował, po zamieszczeniu oferty otrzymał wiadomość od rzekomego kupującego z prośbą o podanie adresu e-mail do finalizacji zakupu. Na skrzynkę trafiła korespondencja, która nie wzbudziła jego podejrzeń. Po jej otwarciu został przekierowany na stronę wyboru banku i próbował zalogować się na konto, jednak pojawił się komunikat o błędzie systemu.
Chwilę później zadzwonił do niego mężczyzna podający się za pracownika banku. Poinformował, że przez pomyłkę kilkukrotnie kupiono wystawioną rację żywnościową i aby zwrócić środki kupującemu, potrzebne jest wygenerowanie kodów BLIK. 28-latek wygenerował i potwierdził kilka kodów, co – jak się okazało – doprowadziło do wypłaty ponad 12 tysięcy złotych w bankomacie.
W trakcie rozmowy sprzedający nabrał podejrzeń i poprosił żonę o kontakt z infolinią banku. Prawdziwy pracownik potwierdził, że doszło do oszustwa, po czym zablokował dostęp do konta, by uniemożliwić kolejne wypłaty. Niestety wcześniej wygenerowane kody BLIK zostały już zrealizowane, a pieniądze wypłacone.