Powstaje najdłuższy tunel kolejowy w Polsce. Wraz z nim wrócą pociągi do popularnego uzdrowiska
Nowa jakość podróży na południe Polski
W miejscowości Męcina, w województwie małopolskim, od kilku miesięcy trwa budowa tunelu, który połączy Męcinę z Mordarką. To kluczowy element gigantycznego projektu "Podłęże-Piekiełko", będącego największą inwestycją Polskich Linii Kolejowych na południu Polski. Całość zakłada modernizację i elektryfikację już istniejącej linii Chabówka-Nowy Sącz, a także budowę nowej, 58-kilometrowej trasy.
Dzięki tej inwestycji możesz zapomnieć o wielogodzinnych podróżach! Najszybsze pociągi dojadą z Krakowa do Nowego Sącza w zaledwie około 60 minut, a do Zakopanego w około 90 minut. To ogromna oszczędność czasu, którą możesz przeznaczyć na relaks lub zwiedzanie.
Pociągi wracają do uzdrowiska Rabka-Zdrój
Projekt ma ogromne znaczenie nie tylko dla turystów, ale także dla mieszkańców, kuracjuszy oraz osób planujących wypoczynek w Rabce-Zdroju. Polskie Linie Kolejowe ogłosiły, że dzięki nowej trasie poprawi się dojazd do uzdrowisk i atrakcji turystycznych, a także wzmocnione zostaną połączenia ze Słowacją.
Najbardziej ekscytującą informacją dla kuracjuszy jest zapowiedź, że pociągi wrócą do Rabki-Zdroju "już za kilka tygodni". Obecnie trwają prace nad układaniem torów i przygotowaniem sieci trakcyjnej, co świadczy o tym, że finał jest już blisko. Dzięki temu powrót do uzdrowiska będzie o wiele łatwiejszy i szybszy.
Nowy tunel i cały projekt to ogromny krok w stronę nowoczesnej, efektywnej i szybkiej kolei. Inwestycja, współfinansowana przez Unię Europejską, pokazuje, jak ważny jest rozwój transportu dla regionu. Nowe połączenia skrócą czas podróży i przywrócą pociągi do ważnych miejsc, takich jak Rabka-Zdrój.