Poznań: Studenci wracają. 19 chętnych na jedno miejsce. Oto najpopularniejsze kierunki w nowym roku akademickim
Nowy rok akademicki w Poznaniu
1 października oznacza początek nowego roku akademickiego. Od lat Poznań pozostaje najbardziej "akademickim" miastem w Polsce z wciąż rosnącą największą liczbą studentów w odniesieniu do liczby mieszkańców.
Uniwersytet Adama Mickiewicza odnotował w tym roku aż 36 tysięcy opłaconych zapisów na studia, z czego przyjętych zostało 12 tysięcy nowych studentów. Spośród ponad 100 kierunków studiów największym zainteresowaniem cieszyła się psychologia, gdzie na jedno wolne miejsce przypadało aż 19 chętnych.
Popularnymi wyborami było też:
- prawo,
- filologia angielska,
- dziennikarstwo,
- komunikacja społeczna,
- zarządzanie i prawo w biznesie.
Ponadto od bieżącego roku na czterech wydziałach UAM pojawiły się nowe kierunki.
- Wydział Anglistyki proponował naukę na kierunkach: geoanglistyka: literatura, kultura i komunikacja medialna oraz niderlandystyka. Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa zapraszał na communication and media studies. Wydział Chemii oferował kierunek chemia nauczycielska, a Wydział Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej: gospodarkę przestrzenną i rozwój terytorialny. - wymienia rzeczniczka prasowa UAM, Agnieszka Książkiewicz.
Dużym zainteresowaniem cieszą się też poznańskie uczelnie prywatne. Uniwersytet WSB Merito (wcześniej Wyższa Szkoła Bankowa) przyjął już ponad 4,7 tysiąca studentów. Rekrutacja potrwa jeszcze do 16 października więc uczelnia spodziewa się jeszcze znaczącego napływu nowych zapisów.
Najwięcej studentów wybierało psychologię, bezpieczeństwo wewnętrzne, logistykę, filologię i prawo. Popularnością wśród kandydatów cieszą się też nowo wprowadzone kierunki jak dietetyka i promocja zdrowia, e-biznes, sport i fitness. Rekordowy w porównaniu do poprzednich lat wzrost zainteresowania odnotowała kosmetologia.
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: wydawca@glos.com. Dołącz do naszego kanału na Facebooku!