Przebudowa DK 94 w Olkuszu. Podziemne pustki ogromnym problemem
To już oficjalne. Prace przy DK 94 w Olkuszu potrwają dłużej
Prace przy DK 94 w Olkuszu cały czas trwają. O ile większość robót postępuje o tyle wykonawca musi się borykać ze sporymi problemami przy zatłaczaniu pustek krasowych w regionie skrzyżowania „starej czwórki” z ulicami Kościuszki i Rabsztyńską.
Jeszcze przed rozpoczęciem prac ilość mieszanki potrzebnej do wypełnienia pustek pod drogą była szacowana na około 26,3 tys. m3. Już w styczniu pod ziemią znajdowały się prawie 34 tys. m3 mieszanki. Na dzień dzisiejszy natomiast wtłoczono jej już 63,4 tys. m3 a zatłaczanie nadal trwa. Dzisiaj już oficjalnie wiadomo, że prace nie dobiegną końca we wrześniu przyszłego roku, czyli tak jak to zapowiadano rozpoczynając inwestycję.
- Ze względu na skomplikowany i długotrwały proces uzgodnień założeń do projektu tymczasowej organizacji ruchu, który musiał pogodzić kwestie bezpieczeństwa ruchu drogowego, interesy mieszkańców reprezentowane przez samorząd i wymogi procesu technologicznego w zakresie wykonywania prac budowlanych, przesunięto termin zakończenia inwestycji na koniec przyszłego roku. Jednak są analizowane również inne kwestie, które mogą być powodem kolejnej zmiany terminu – poinformował Kacper Michna z GDDKiA w Krakowie.
Jak dodał, kolejna zmiana terminu może wyniknąć z: większej niż pierwotnie szacowano ilości mieszanki cementowej koniecznej do wypełnienia pustek krasowych, zmiany
technologii wykonania konstrukcji oporowych w rejonie skrzyżowania DK94 z ul. Kościuszki i ul. Rabsztyńską, konieczności wykonania prac dodatkowych oraz konieczności usunięcia rośliny inwazyjnej – rdestowca japońskiego - z terenu budowy.
O ewentualnych kolejnych zmianach w harmonogramie robót będziemy informowali na bieżąco.
Przebudowa DK 94 wchodzi w kolejną fazę. Ruch zostanie przeniesiony na nową jezdnię
Na przełomie września i października rozpocznie się przekładanie ruchu na południową jezdnię DK 94. Nowa jezdnia ma być udostępniana etapami.
Wykonawca wykonał już większość prac instalacyjnych a także rozpoczął okładanie nawierzchni i budowę murów oporowych przy wiadukcie. Cały czas trwa także przebudowa przejść podziemnych, prace przy sieciach oraz budowa kładki dla pieszych przy Szkolnej i Cegielnianej.