Przytyk: Dobiega końca przebudowa drogi Wrzos-Jabłonna
Droga Wrzos-Jabłonna w gminie Przytyk bezpieczniejsza po remoncie
Dzięki dofinansowaniu w wysokości 548 657 złotych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg ponad 760-metrowy odcinek trasy Wrzos - Jabłonna zyska asfaltową nawierzchnię. Całkowity koszt budowy nowej drogi wyniesie 658 821 złotych. Kilka dni temu Burmistrz Przytyka Dariusz Wołczyński, wraz z Wicewojewodą Mazowieckim Patrykiem Fajdkiem oraz radnym Tomaszem Drabikiem odwiedzili plac budowy, by sprawdzić postęp prac.
- Na miejscu zastaliśmy ekipę wykonawcy, która zajmuje się obecnie przygotowaniem poboczy oraz korytowaniem rowów. Prace idą zgodnie z harmonogramem i już niebawem mieszkańcy będą mogli korzystać z nowej, bezpieczniejszej i bardziej komfortowej drogi - mówi Dariusz Wołczyński, Burmistrz Miasta i Gminy Przytyk.
Rafał Maserak KOMENTUJE przemowę Kaczorowskiej. "Tutaj liczy się też SYMPATIA WIDZÓW" (WIDEO)
Istniejący odcinek drogi gminnej włączony jest do drogi powiatowej Wrzeszczów- Wrzos- Domaniów, oraz drogi gminnej w Jabłonnej. Przed remontem droga na całym odcinku miała nawierzchnię gruntową, o nieregularnej szerokości. Odwodnienie istniejącej drogi odbywało się powierzchniowo na tereny przyległe.
Parametry geometryczne remontowanej drogi gminnej przyjęto dla następujących parametrów technicznych: klasa drogi D, prędkość projektowa 40 kilometrów na godzinę. Przekrój drogowy ma być jednojezdniowy, dwupasmowy, dwukierunkowy z obustronnymi poboczami. Szerokość jezdni - pięć metrów z obustronnymi poboczami z kruszywa o szerokości 75 centymetrów. Na skrzyżowaniu z drogą powiatową, oraz na skrzyżowaniu z drogą gminną, przecinające się krawędzie jezdni mają wyokrąglone łuki o promieniu 8 metrów. Nawierzchnia drogi jest już wykonana z betonu asfaltowego, warstwy wiążącej z betonu asfaltowego, a podbudowa z kruszywa łamanego. Zjazdy zaprojektowano w miejsce istniejących zjazdów oraz na każdą działkę. Do działek zabudowanych - zjazdy o nawierzchni bitumicznej. Do działek niezabudowanych są zjazdy z kruszywa łamanego. Droga odwadniana będzie powierzchniowo za pomocą spadków poprzecznych i podłużnych. W ramach zadania przewidziano wykonanie rowu drogowego otwartego zlokalizowanego wzdłuż prawej krawędzi jezdni.