Radom: Budują przystanek kolejowy Radom Południowy i kładkę dla pieszych nad torami. Widać postęp prac
Budują nowy przystanek kolejowy w Radomiu. Już widać zarys peronu
Prace przy kładce dla pieszych i przystanku kolejowym Radom Południowy rozpoczęły się w połowie sierpnia tego roku. Ostatnio na placu budowy byli przedstawiciele Klubu Miłośników Kolei i jak relacjonują prace postępują bardzo sprawnie. Już widać krawędzie peronów. Zostały wylane fundamenty podpór przyszłej kładki, są tak zwane pale, które będą podtrzymywały żelbetową konstrukcję przeprawy.
Kładka nad torami kolejowymi i obwodnicą południową Radomia
Jak już pisaliśmy w rejonie osiedla Południe zostaną wybudowane trzy perony, dwa przy linii kolejowej numer 8 w kierunku Kielc oraz jeden przy linii numer 22 w stronę Tomaszowa Mazowieckiego. Na nowym przystanku mają się zatrzymywać pociągi regionalne i dalekobieżne.
Wygodny dostęp do przystanku Radom Południowy zapewni budowana kładka dla pieszych. Obiekt połączy obwodnicę południową Radomia, czyli ulice Jacka Kuronia, Anny Walentynowicz i Krynicką. Zapewni bezpieczne przejście pomiędzy Godowem a osiedlem Południe na torami i obwodnicą. Przeprawa będzie miała około 108 metrów długości i ponad cztery metry szerokości użytkowej. Będzie składała się z trzech przęseł (nad obwodnicą południową oraz torami do Tomaszowa Mazowieckiego i Krakowa). Kładka będzie wyposażona w windy, będą też oczywiście schody z poziomu chodnika na górę.
Przystanek kolejowy i kładka na Południu - wspólna budowa miasta i PKP
Dzięki porozumieniu miasta ze spółką kolejową, budowa kładki oraz przystanku będzie prowadzona w ramach jednego zadania. Po stronie Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu jest budowa przeprawy dla pieszych nad torami - w ramach projektu "Rozwój infrastruktury mobilności miejskiej na terenie Obszaru Funkcjonalnego Radomia - etap I - Polska Wschodnia". Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zajmie się budową peronów przyszłego przystanku radom Południowy.
Wspólnym wykonawcą tego ważnego zadania jest wybrana w przetargu firma Domost z Małkini. Koszty inwestycji to niemal 16,3 miliona złotych netto (część Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu to około 9,5 miliona złotych, a część PKP to około 6,8 miliona złotych).
Z kładki i z peronów na Południu będzie można zacząć korzystać w przyszłoroczne wakacje.