S7: Trasa od Grębałowa do Nowej Huty rusza już w poniedziałek
Ograniczenie prędkości do 60 km/h
Na tym odcinku ruch ma być poprowadzony jednym pasem w każdym kierunku, będzie to przejazd w dalszym ciągu po placu budowy. Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 60 km/h, w miejscach przejazdu między jezdniami ("przewiązki") do 40 km/h.
Iga Świątek mówi o swoich nawykach. Polska tenisistka w Polsce
- Nie udostępnimy w całości obu jezdni. Na jezdni prowadzącej w kierunku Warszawy (w okolicy obecnego zjazdu na ul. Ujastek Mogilski) będą trwały ostatnie prace związane z położeniem nawierzchni. Po ułożeniu nawierzchni w tym miejscu przywrócimy wyjazd z trasy S7 na ul. Ujastek Mogilski. Nie będzie możliwości zjazdu z ul. Ujastek Mogilski na trasę S7. To rozwiązanie będzie utrzymane jeszcze przez kilka miesięcy - dodaje Kacper Michna.
Północna obwodnica Krakowa
Przypomnijmy, że w grudniu ubiegłego roku oddano do użytkowania północną obwodnicę Krakowa oraz 13,3 km trasy S7 od węzła Widoma do budowanego węzła Mistrzejowice. W budowie jest 5-kilometrowy odcinek od węzła Mistrzejowice do węzła Nowa Huta, który ma domknąć autostradowy ring wokół Krakowa.
Na tym odcinku powstanie 29 obiektów - mostów, wiaduktów i estakad. Dla porównania, na 13,3 km S7 między węzłami Widoma i Mistrzejowice są "tylko" 34 takie obiekty.
Kiedy otwarcie węzła Mistrzejowice?
Skomplikowanie prac na tej trasie wiązało się też z przełożeniem instalacji wodnych, gazowych, teletechnicznych, kanalizacyjnych i ciepłowniczych, a także sieci energetycznych niskiego, średniego i wysokiego napięcia. Dodatkowo trasa koliduje z torami kolejowymi (przekracza je właśnie estakadą) i tramwajowymi (nad przyszłą S7 powstały dwa wiadukty dla pojazdów komunikacji miejskiej).
- W drugiej połowie 2026 roku planujemy otwarcie węzła Mistrzejowice i tym samym zamknięcie pełnego ringu IV obwodnicy - dodaje Kacper Michna.
Droga ekspresowa S7 Widoma - Kraków otrzymała 534 760 674,27 zł dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz 420 700 000,00 zł dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko. Koszt prac to prawie 1,7 mld zł. Odcinek buduje konsorcjum Gulermak (lider), Gűlermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhűt oraz Mosty Łódź.