Tajemniczy klienci odwiedzili szpital w Przemyślu. Kontrola placówki
- W odróżnieniu od innych konkursów, w tym przypadku ocena szpitali odbywała się metodą tajemniczego klienta, stosowaną na ogół w biznesie - informuje Paweł Bugira, rzecznik Wojewódzkiego Szpitala w Przemyślu.
Jak dodaje:
- Jurorzy sprawdzali zgłoszone placówki anonimowo, np. odwiedzając szpital, telefonując do placówki medycznej, pisząc maila jako pacjent czy kontaktując się poprzez social media itp. Brali pod uwagę m.in. dostępność potrzebnych informacji oraz kulturę i jakość obsługi. Recenzowali strony internetowe, komunikację za pośrednictwem mediów społecznościowych, a także informacje medialne na temat placówek.
W przypadku przemyskiego szpitala audytorzy docenili szybkość i rzeczowość odpowiedzi na problem przedstawiony drogą mailową, a także proces rejestracji.
„Rozmowa telefoniczna z rejestracją przebiegła sprawnie – kontakt był uprzejmy i rzeczowy, a czas oczekiwania na połączenie relatywnie krótki, co również należy zapisać na plus” – czytamy w podsumowaniu.
Doceniono także możliwość e-rejestracji, a także funkcjonowanie stołówki, której menu jest na bieżąco aktualizowane na stronie internetowej. Zresztą stronie poświęcono sporo uwagi, dostrzegając, że jest kompleksowa i funkcjonalna, a pacjent może znaleźć na niej najważniejsze potrzebne informacje.
Gala finałowa konkursu odbyła się w Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Przemyski szpital reprezentowała dyrektor Barbara Stawarz wraz z zastępcami: Tomaszem Niedźwiedziem i Rafałem Kopaczem.
– Podczas gali finałowej dowiedzieliśmy się z jakimi problemami zgłosił się do naszego szpitala tajemniczy klient. Przyznam, że byłam zaskoczona, ponieważ znałam tę sprawę i w ogóle nie pomyślałam, że mamy do czynienia z badaniem konkursowym. Pozytywna ocena pokazuje, że każdego pacjenta traktujemy jednakowo i każdemu staramy się pomóc oraz udzielać rzetelnych informacji. Jestem dumna z naszego zespołu, który zyskał bardzo dobre opinie od jurorów – mówi dr Barbara Stawarz, dyrektor Wojewódzkiego Szpitala im. Św. Ojca Pio w Przemyślu.
Jak podkreślił prezes Europejskiego Centrum Badań nad Jakością Wiktor Żyła, certyfikat jest potwierdzeniem wysokiej jakości, ale również uznanie dla zaangażowania „w budowanie transparentnych, rzetelnych i profesjonalnych standardów w relacjach z pacjentami”.
– Udział w programie to wyraz dbałości o reputację oraz chęci dalszego doskonalenia – cech, które w naszej ocenie powinny wyróżniać liderów rynku usług medycznych i pokrewnych – zaznaczył.