To już pewne: EA odniesie sukces. Battlefield 6 sprzedaje się świetnie na Steam, mimo że do premiery jeszcze dwa miesiące
Battlefield 6 już podbija Steama (i PlayStation Store). Najwyraźniej jedne otwarte beta-testy przekonały graczy, że tym razem mogą zaufać twórcom.Informacja To już pewne: EA odniesie sukces.
Użytkownicy Steama rzucili się przedpremierowo na Battlefielda 6, a kolejne 2,7 mln kont dodało nową strzelankę EA do swoich list życzeń.
Jeśli śledziliście dyskusje fanów na temat nowego BF-a od zapowiedzi „szóstki”, zapewne nie raz, nie dwa trafiliście na jedno hasło: „żadnych preorderów”. Fani mieli bowiem dość nagradzania studia EA DICE po ostatnich „sukcesach” cyklu. Zwłaszcza po Battlefieldzie 2042, który niektórzy uważają wręcz za najgorszą odsłonę serii – a na pewno nie za powód do dumy dla twórców.
Stąd właśnie nieufność graczy (mimo skądinąd obiecujących informacji na temat BF-a 6) oraz nawoływanie do nieskładania zamówień przedpremierowych. Jednakże akcja – ku zaskoczeniu nikogo – nie przełożyła się na przedpremierowe wyniki gry.
„Żadnych” preorderów
Otwarta beta Battlefielda 6 wypadła nieźle, choć nie obyło się bez problemów i kontrowersji. Gracze (i nie tylko) zdawali się wierzyć w sukces gry, a testy przebiegły całkiem sprawnie, mimo setek tysięcy graczy, którzy postanowili samodzielnie przekonać się, jak wypada wczesna wersja następnego BF-a. Do tego twórcy otwarcie mówili o tym, co nie zagrało w beta-testach.
Mimo to tu i ówdzie nadal powtarzano hasło przeciwko składaniu preorderów. Tyle tylko, że w międzyczasie zamówienie przedpremierowe na Battlefielda 6 miało złożyć 605 tysięcy osób na samym Steamie (via Alinea Analytics / Insider Gaming). To oznacza 35 milionów dolarów przychodu po 2 tygodniach od udostępnienia opcji zakupu gry przed premierą.
Nie żeby było to wielkim zaskoczeniem, skoro już 1 sierpnia – zaledwie dzień po otwarciu pre-orderów – BF 6 stał się numerem jeden na liście bestsellerów Steama (via Cooldown.pl). W chwili publikacji tego tekstu tytuł zajmuje 7. pozycję w notowaniach platformy firmy Valve. To samo miejsce BF 6 zdobyło na liście najczęściej „wishlistowanych” pozycji (via SteamDB).
Podkreślmy: mówimy tu wyłącznie o wyniku uzyskanym przez Battlefielda 6 na Steamie. Tymczasem również w PlayStation Store Battlefield 6 cieszy się sporą popularnością – najwyraźniej to najczęściej kupowana gra w preorderze w sklepie firmy Sony.
Gracze przyjęli to z cynicznym rozbawieniem (via Reddit). Część z nich podkreśla, że spodobała im się otwarta beta, więc, argumentują, równie dobrze mogą zakupić grę zawczasu. To jedna pociecha – przynajmniej tym razem fani mieli czekać z zakupem do testów, twierdzą internauci (nieco mylnie, bo BF 6 podbił listę bestsellerów Steama na długo przed startem bety).
Battlefield 6 zadebiutuje 10 października na PC, PS5 i XSX/S.