Tramwaj linii 9 w Poznaniu zawieszony. "Sołacz znów odcięty"
Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu odpowiedział na interwencję Rady Osiedla Sołacz w sprawie zawieszenia linii tramwajowej nr 9. W piśmie datowanym z 9 lipca poinformował, że „dziewiątka” nie wróci na trasę w czasie wakacyjnych remontów torowisk, ponieważ jej kursowanie zostało zastąpione przez inne linie.
- Otrzymaliśmy odpowiedź od ZTM Poznań na naszą interwencję w sprawie linii tramwajowej nr 9. Niestety nie zostanie ona przywrócona na czas remontu, ale mamy nadzieję, że w przyszłości przy różnego rodzaju pracach na torowiskach nasze stanowisko zostanie uwzględnione, a trasy tramwajowe będą zmieniane zamiast zupełnego ich zawieszania – napisali członkowie Rady Osiedla Sołacz.
Według ZTM, zawieszenie tej linii było częścią skoordynowanej reorganizacji ruchu związanej z pracami torowymi w rejonie Mostu Świętego Rocha oraz na skrzyżowaniu Głogowskiej i Hetmańskiej.
Przewoźnik tłumaczy, że na trasie tramwaju nr 9 zwiększono częstotliwość kursów linii nr 11, a pozostałe odcinki obsługują inne linie – m.in. nr 3, 5, 13, 14 i 17. Linia nr 9 ma powrócić dopiero po zakończeniu robót, najpóźniej na początku września.
Mieszkańcy: "Sołacz znów odcięty"
Decyzja ZTM spotkała się wcześniej z ostrym sprzeciwem mieszkańców i radnych osiedla Sołacz. Ich zdaniem zawieszenie tramwaju nr 9 to kolejny przypadek ignorowania potrzeb tej części miasta. Radni wskazują, że informacja o zawieszeniu dotarła do nich dopiero z oficjalnego komunikatu, bez wcześniejszych konsultacji. W swoim apelu do ZTM postulowali nie o pełne przywrócenie kursów, ale o ich modyfikację – np. skrócenie trasy do centrum, tak by linia kończyła się na ul. Gwarnej lub Alejach Marcinkowskiego. Taki układ ich zdaniem pozwoliłby tramwajowi wracać na Piątkowską bez konieczności zawieszania całej linii.
- Poprzez zawieszenie tej linii mieszkańcy Sołacza zostaną pozbawieni dojazdu do centrum. Zwracamy się niniejszym o rewizję planów i zmianę trasy zamiast jej zawieszenia. Proponujemy na przykład trasę do ulicy Gwarnej albo Alei Marcinkowskiego - w ten sposób tramwaj będzie mógł od razu rozpocząć kurs powrotny w kierunku pętli przy ul. Piątkowskiej – brzmiało stanowisko mieszkańców Sołacza i ich rady.