Wrocław: Remont Ronda Reagana. MPK szykuje wymianę 2,6 km torowiska
Zniszczone torowisko na rondzie Reagana
Jak informuje przewoźnik, szyny na rondzie są już mocno zużyte, a w wielu miejscach pojawiły się ubytki w nawierzchni w której są osadzone. Prace mają polegać na wymianie aż 2610 metrów pojedynczego torowiska wraz z nawierzchnią. Wymienionych zostanie również 16 zwrotnic. Na łukach pojawią się smarownice, które mają zmniejszyć zużycie szyn i poprawić komfort jazdy.
Plan zakłada także wydzielenie dwóch osobnych torów między zwrotnicą na ul. Piastowskiej a rondem: jednego prowadzącego w stronę ul. Marii Curie-Skłodowskiej i drugiego do skrętu w prawo na centralny przystanek ronda. Zmiana ta ma zwiększyć promień łuku wjazdowego na przystanek "Plac Grunwaldzki", co przełoży się na większą przepustowość. Projektant musi wymyślić także swoją alternatywę dla tego rozwiązania.
Podwyższone zostaną perony, co ma ułatwić korzystanie z nich dla osób niepełnosprawnych. Zmiany przewidziano na przystanku "Plac Grunwaldzki" przy ul. Marii Curie-Skłodowskiej oraz na dwóch przystankach znajdujących się na wyspie centralnej ronda.
Kiedy remont się zacznie?
Firmy zainteresowane przygotowaniem dokumentacji mogą składać oferty do 16 października. Zgodnie z planem, wykonawca będzie miał 320 dni na opracowanie pełnej dokumentacji. To oznacza, że projekt może być gotowy jesienią 2026 roku - o ile projektant zostanie szybko wybrany.
Jak zdołaliśmy ustalić, prace remontowe rozpoczną się najwcześniej na przełomie 2026/2027. Nie wiadomo jeszcze, w jakim stopniu wpłyną one na ruch przy pl. Grunwaldzkim. Patrząc na zakres projektu, można zakładać, że utrudnienia będą znaczne.
To kolejny remont ronda Reagana w ostatnich latach
W 2020 roku wymieniana była nawierzchnia. Kolejny raz musiała być remontowana dwa lata później. Jak informowało wtedy MPK Wrocław, poprawki były konieczne, ponieważ podwykonawca nie użył surowców o dobrej jakości. Remont poprawkowy odbył się w ramach gwarancji. W 2024 r. na rondzie Reagana remontowane były rozjazdy.