Zabrze: Potężna inwestycja Tramwajów Śląskich. Na tory wyjadą też nowe niskopodłogowe wagony
We wrześniu Tramwaje Śląskie przystąpią do remontu torowiska na skrzyżowaniu ulic Wolności i Galla w Zabrzu. Prace potrwają około 2 tygodni i będą kosztować 600 - 700 tys. To pierwsza z trzech zaplanowanych inwestycji. Na początku przyszłego roku wyremontowane zostanie skrzyżowanie z ulicą Słowackiego, a jako ostatnie z ulicą Piłsudskiego.
Źródło zdjęć: © Polska Press Grupa | Fot. Arkadiusz Lawrywianiec/POLSKAPRESSE
Marcin Śliwa
Jesienią ruszy pierwsza z trzech inwestycji, które Tramwaje Śląskie zrealizują w Zabrzu
W drugiej połowie września spółka Tramwaje Śląskie rozpocznie pierwszy z trzech planowanych remontów przejazdów na ulicy Wolności. Wkrótce na zabrzańskie tory wyjadą też nowe, niskopodłogowe wagony.
- Za kilka tygodni ruszą prace na skrzyżowaniu z ulicą Galla. W 2026 r. wyremontowane zostanie skrzyżowanie z ulicą Słowackiego, a jako ostatnie z ulicą Piłsudskiego, tam, gdzie do wykonania jest największy zakres robót - mówi Ewa Weber, pełniąca funkcję Prezydenta Miasta Zabrze. - Dzięki realizacji tych planów oraz zamówionym nowoczesnym i wygodnym wagonom podróż przez Zabrze tramwajami będzie bardziej komfortowa, zwiększy się bezpieczeństwo ruchu drogowego i zmniejszy hałas w rejonie skrzyżowań - dodaje.
Ewa Weber podkreśla, że inwestycje to odpowiedź na oczekiwania mieszkańców.
- Regularnie pojawiały się prośby o remonty przejazdów oraz o tramwaje dostosowane do potrzeb seniorów, osób z niepełnosprawnościami, rodziców z wózkami. Transport tramwajowy jest przyjazny środowisku. Cieszę się, że w Zabrzu Tramwaje Śląskie inwestują w jego rozwój i że mamy partnera otwartego na współpracę - mówi Ewa Weber.
Roboty na skrzyżowaniu ulic Wolności i Galla potrwają około 2 tygodni i będą kosztować 600 - 700 tys. zł. Ich koszt, tak samo jak przyszłorocznych, na wysokości ulicy Słowackiego pokryją Tramwaje Śląskie S.A. Remont na skrzyżowaniu z ulicą Piłsudskiego będzie współfinansować miasto.
- Prace przy ulicach Galla i Słowackiego nie potrwają długo, wyzwaniem jest natomiast remont na ulicy Piłsudskiego. Rozmawiamy o jego szczegółach z Miastem. Pani Prezydent przekonuje natomiast, by zabrzańskie linie były tymi, na które trafią pierwsze z pięćdziesięciu nowych wagonów, zamówionych w PESIE i Modertransie. Kupiliśmy je za 777 mln zł, by usprawnić komunikację publiczną w Metropolii. Realizacja pierwszej części zamówienia zaplanowana jest na połowę 2026 r. - mówił Marcin Michalik, dyrektor infrastruktury i rozwoju, członek zarządu Tramwajów Śląskich.