Zduńska Wola: Ogromne korki na DW 482. Zaczęła się przebudowa
Zakorkowana droga nr 482 przy wyjeździe na Łask i os. Karsznice
Nie trzeba było wielkiej wyobraźni, by przewidzieć, że przebudowa drogi wojewódzkiej 482 w Zduńskiej Woli wywoła duży chaos komunikacyjny. Drugi etap prac rozpoczął się na odcinku ulicy Łaskiej od strony wiaduktu kolejowego. Zerwany został asfalt do ulicy Nowomiejskiej. Ruch samochodowy regulowany jest przy pomocy tymczasowej sygnalizacji świetlnej. Auta jeżdżą wahadłowo. Korki tworzą się od strony centrum i od strony wjazdu do miasta kierunku Łasku. Trudności mają też wyjeżdżający i chcący wjechać do osiedla Karsznice. Z opóźnieniami muszą się liczyć podróżni korzystający z usług Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Zduńskiej Woli.
Taki jest harmonogram prac:
1. Łaska - między Karsznicką a Nowowiejską - strona prawa;
2. Łaska - między Cegielnianą a Ceramiczną - strona prawa;
3. Łódzka - między A. Struga a Długą - strona prawa.
Ruch na dwóch pierwszych odcinkach prowadzony będzie wahadłowo przy użyciu sygnalizacji świetlnej. Na trzecim odcinku do ul. Wierzbowej ruch będzie się odbywał w obu kierunkach po istniejącej jezdni. Na odcinku od ul. Wierzbowej do ul. Długiej wprowadzony będzie ruch wahadłowy. Zamknięte zostaną wloty ulic: Lipowa/Długa. Ruch pojazdów ciężarowych pow. 3,5 tony jest skierowany na objazd przez: Łask (DW 473) - Szadek (DW 710) - Rossoszycę (479).
Wykonawcą robót jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych z Piotrkowa Tryb i będzie ono miało 26 miesięcy na zakończenie inwestycji. Wartość kontraktu, to ponad 70 mln zł Inwestycja współfinansowana jest z Funduszy Europejskich dla Łódzkiego 2021-2027. Inwestorem jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi.
Inwestycja obejmuje odcinek o długości 3,75 km rozpoczynający się na skrzyżowaniu ul. Łaskiej z ul. Karsznicką i kończący się przed skrzyżowaniem ulicy Łódzkiej z ulicą Dąbrowskiego.
Po przebudowie zostanie ujednolicona szerokości jezdni do dwóch pasów o szerokości 3,5 m. Odcinkowo, w celu podniesienia poziomu bezpieczeństw ruchu drogowego, zaplanowano wykonanie środkowego pasa dzielącego oraz lewoskręty i prawoskręty. Powstanie także pięć rond turbinowych i zwykłych.
Przewidziano budowę kanalizacji deszczowej, oświetlenia, zatok autobusowych. Droga pieszo - rowerowa będzie biegła wzdłuż całego odcinka po lewej stronie drogi wojewódzkiej.