Reklama zewnętrzna bije rekordy, kino i radio poprawiają wyniki. Strata w Agorze wyraźnie spada
W tym artykule:
W samym III kwartale strata wyniosła 6 mln zł wobec straty na poziomie 11,5 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Z kolei przychody Agory w minionym kwartale wyniosły 368,6 mln zł wobec 334,5 mln zł przed rokiem.
Tutaj nie docierają tłumy turystów. Jedno z najbardziej fotogenicznych miejsc Lizbony
Jak tłumaczy spółka wyższe wpływy niż rok temu wykazały segmenty Film i Książka, Radio oraz Reklama Zewnętrzna.
Wyniki kwartale spółki i poszczególnych segmentów
W trzecim kwartale zysk Grupy na poziomie EBITDA powiększył się o 33,4% do 58,3 mln zł, a wynik operacyjny EBIT wzrósł do 13,5 mln.
Segment Film i Książka, do którego należą m.in. sieć kin Helios, NEXT FILM oraz Wydawnictwo Agora, osiągnął w raportowanym okresie ponad 150 mln zł przychodów. Odnotowano wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku wpływy ze sprzedaży biletów do kin (wzrost o prawie 16%) oraz sprzedaży barowej (wzrost o ponad 13%), a wyniosły one odpowiednio 65,3 mln zł oraz 40,5 mln zł.
Przychody z działalności filmowej wzrosły z 3,4 mln do 13,5 mln rok do roku. Spółka NEXT FILM wprowadziła na ekrany kin w tym okresie trzy nowe produkcje - thriller "13 dni do wakacji", komedię "Teściowie 3" oraz film przygodowy "Skrzat. Nowy początek". W sumie cały segment Film i Książka odnotował wzrost przychodów o niemal 22% r/r, zysk na poziomie EBIT wyniósł 17,4 mln zł, a EBITDA 37,7 mln zł.
Duży wpływ na obroty miała reklama zewnętrzna
Biznesem, w którym wydatki reklamowe wzrosły najbardziej i który najmocniej przyczynił się do wzrostu przychodów w tej kategorii w całej Grupie, była Reklama Zewnętrzna (Grupa AMS). Wpływy reklamowe w tym segmencie w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. zwiększyły się prawie o 14%, do poziomu 48,6 mln zł, a wrzesień był rekordowym przychodowo miesiącem w historii Grupy AMS. Na pozytywną dynamikę przychodów najistotniej wpłynęły wydatki na kampanie realizowane na nośnikach typu citylight oraz digital. Segment uzyskał wysokie wyniki EBIT - 7,4 mln zł i EBIDTA 17,6 mln zł.
Kolejnym segmentem, w którym zwiększyły się przychody, było Radio (Grupa Eurozet). Wpływy cyfrowe segmentu były wyższe o 21,7% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego - to głównie efekt sprzedaży online Loterii Radia Zet oraz subskrypcji Premium TOK FM, która była o 34,3% wyższa w porównaniu do trzeciego kwartału 2024 r.
Wpływy ze sprzedaży reklamy radiowej wzrosły natomiast o 2,6% do blisko 78 mln zł. Wyniki operacyjne segmentu zarówno na poziomie EBIT, jak i EBITDA, były wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i wyniosły odpowiednio 13,7 mln zł oraz 18,8 mln zł.
Niższe wyniki w prasie
W trzecim kwartale 2025 r. segment Prasa Cyfrowa i Drukowana (Wyborcza) odnotował niższe wyniki operacyjne zarówno na poziomie EBIT, jak i EBITDA w porównaniu do analogicznego okresu 2024 r. Głównymi czynnikami, które negatywnie wpłynęły na te rezultaty, były koszty restrukturyzacji i usług obcych, a także spadek przychodów z eventów oraz ze sprzedaży wydawnictw w papierowej wersji dziennika. Przychody ze sprzedaży reklam nieznacznie spadły (o 0.6%) i wyniosły 15,4 mln zł. Przychody cyfrowe dziennika wyniosły blisko 18,1 mln zł, co oznacza wzrost o 1,8 p.p. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Liczba aktywnych i płatnych prenumerat cyfrowych "Gazety Wyborczej" na koniec września 2025 r. wyniosła blisko 317,6 tys.
Spadły obroty z reklam w sieci
W trzecim kwartale 2025 r. całkowite przychody segmentu Internet (Gazeta.pl oraz Yieldbird) zmniejszyły się o 4,7% w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. i wyniosły 30,2 mln zł. Wpływy ze sprzedaży reklam internetowych były niższe o 7,6% w stosunku do trzeciego kwartału 2024 r. i stanowiły 27,8 mln zł.
Grupa Agora ma największy zasięg komercyjny wśród grup mediowych w Polsce i od stycznia br. pozostaje liderem rynku1. Grupa Agora posiada unikalne portfolio mediowe, które obejmuje m.in. Internet, Radio i Outdoor wliczane do badania zasięgu przez Mediapanel/Gemius.
Agora to jedna z największych polskich grup medialnych, działająca w wielu obszarach rynku medialnego. Firma jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Grupa Agora, posiadająca 9 stacji radiowych, sieć kin Helios, firmę Next Film, AMS reklamową oraz Wydawnictwo Agora. Właścicielem Agory jest przede wszystkim spółka akcyjna Agora.