Zaskakujący zwrot akcji z Assassin’s Creed 3 miał rozwiązać odwieczny problem. Dopiero dwa miesiące przed premierą Ubisoft pojął, że ma kłopot

Twórca Assassin’s Creed III przyznał, że długie otwarcie w grze miało nadać historii głębi. Finalnie jednak zirytowało wielu graczy.

Źrodło fot. UbisoftŹrodło fot. Ubisoft
Redakcja GRYOnline.pl

  • Długi prolog, wielki zwrot akcji
  • Efekty widoczne na samym finiszu
  • „Zrobilibyśmy to inaczej”

UWAGA: SPOILERY

Pytała Polki, czy inwestują. Oto co wyszło z badań

Poniższa wiadomość wprost zdradza niektóre elementy zakończenia gry Assassin’s Creed III. Wprawdzie w październiku minęło 13 lat od jej premiery, ale jeśli wciąż nie poznaliście przedstawionej w niej historii, a zamierzacie to zrobić, radzę zakończyć lekturę w tym miejscu.

Ponad dekadę po premierze Assassin’s Creed III wciąż powracają wspomnienia dotyczące jednego z najbardziej kontrowersyjnych otwarć w historii serii. Produkcja, która miała zrewolucjonizować narrację w grach akcji, zamiast tego zirytowała wielu graczy długim wprowadzeniem i opóźnionym momentem, w którym mogli przejąć kontrolę nad prawdziwym bohaterem. Teraz dyrektor kreatywny gry, Alex Hutchinson, ujawnił, dlaczego podjęto tak ryzykowną decyzję.

Długi prolog, wielki zwrot akcji

Choć Assassin’s Creed III od początku reklamowano jako historię rdzennie amerykańskiego bohatera o imieniu Connor, gracze zaczynali przygodę jako Brytyjczyk Haytham Kenway. Dopiero po jakimś czasie okazywało się, że Haytham nie tylko należy do złowrogiego zakonu templariuszy, ale jest również ojcem Connora – czyli głównego protagonisty gry.

W przypadku gier z serii, zwłaszcza przy intensywnym marketingu, trudno jest zachować element zaskoczenia i świeżości, a my tego właśnie chcieliśmy, a przynajmniej ja chciałem – wspomina Hutchinson w rozmowie z serwisem FRVR.

Deweloper przyznał, że długie wprowadzenie miało rozwiązać klasyczny problem gier akcji – brak emocjonalnego powiązania z głównym przeciwnikiem.

W grach zawsze uczą się cię, że musisz pokonać tego złoczyńcę, ale tak naprawdę nie obchodzi cię on, ponieważ nigdy go nie spotkałeś i nigdy ci nic nie zrobił – dodał.

Efekty widoczne na samym finiszu

Choć pomysł był ambitny, jego realizacja nie przypadła wszystkim do gustu. Wiele osób uznało pierwsze godziny gry za nużące, a tempo narracji za zbyt powolne. Dopiero po kilku godzinach Assassin’s Creed III „rozpędzało się” na dobre, co w 2012 roku wywołało falę krytyki.

Hutchinson przyznaje, że problem dostrzeżono dopiero w końcowej fazie produkcji:

Myślę, że [ta część – przyp. red.] jest zbyt długa. Ale nie widać tego aż do ostatnich dwóch miesięcy [rozwoju]. Tak więc dokładny czas trwania – ponieważ czekasz, aż coś zadziała lub się pojawi – wydłuża się, ponieważ staje się to sekcją samouczka, w której również uczymy cię [mechaniki].

„Zrobilibyśmy to inaczej”

Dziś, z perspektywy czasu, Hutchinson otwarcie przyznał, że gdyby miał szansę stworzyć grę ponownie, wprowadzenie byłoby krótsze.

Mimo swoich wad, Assassin’s Creed III pozostaje jednym z najbardziej ambitnych eksperymentów narracyjnych w historii Ubisoftu – takim, który próbował rozwiązać problem emocjonalnego zaangażowania gracza… choć ostatecznie zrobił to kosztem jego cierpliwości.

Wybrane dla Ciebie
Gniezno: Noc Świętych z Carlo Acutisem. To pierwszy święty z generacji Milenialsów
Gniezno: Noc Świętych z Carlo Acutisem. To pierwszy święty z generacji Milenialsów
Sosnowiec: Upiorne Halloween! "Straszne stwory" bawiły się na największej imprezie w Zagłębiu
Sosnowiec: Upiorne Halloween! "Straszne stwory" bawiły się na największej imprezie w Zagłębiu
Radomsko: Policyjna akcja "Wszystkich Świętych"
Radomsko: Policyjna akcja "Wszystkich Świętych"
Złotniki Kujawskie: Groźny wypadek na DK 25. Zderzyły się dwa auta, trzy osoby poszkodowane, w akcji LPR
Złotniki Kujawskie: Groźny wypadek na DK 25. Zderzyły się dwa auta, trzy osoby poszkodowane, w akcji LPR
Bydgoszcz: Halloweenowy zlot Bydgoskich Klasyków. Zobacz motoryzacyjne perełki w strasznym wydaniu
Bydgoszcz: Halloweenowy zlot Bydgoskich Klasyków. Zobacz motoryzacyjne perełki w strasznym wydaniu
Łódź: Halloween 2025. Upiorna parada przeszła ulicą Piotrkowską
Łódź: Halloween 2025. Upiorna parada przeszła ulicą Piotrkowską
Szczecin: Sedina Apartamenty przy Odrze na finiszu
Szczecin: Sedina Apartamenty przy Odrze na finiszu
Nowa Wieś: 40-latek jechał na zakazie, w aucie miał narkotyki i wagę
Nowa Wieś: 40-latek jechał na zakazie, w aucie miał narkotyki i wagę
Powiat ełcki: Zaginęli Marcin i Jan Borowik. Trwają poszukiwania
Powiat ełcki: Zaginęli Marcin i Jan Borowik. Trwają poszukiwania
Zagórzany: niezwykła piramida w Małopolsce zaskakuje turystów
Zagórzany: niezwykła piramida w Małopolsce zaskakuje turystów
Bydgoszcz: Halloweenowa Masa Krytyczna przejechała ulicami miasta
Bydgoszcz: Halloweenowa Masa Krytyczna przejechała ulicami miasta
Zduńska Wola: Zbierają na odnowę zabytkowych nagrobków. To 13. kwesta
Zduńska Wola: Zbierają na odnowę zabytkowych nagrobków. To 13. kwesta