Jarosław: Mogła stracić oszczędności życia. Pracownik banku uratował kobietę
Starsza kobieta chciała wypłacić ze swojego konta wszystkie pieniądze oraz zamknąć lokaty. Seniorka była bardzo zdenerwowana i nie chciała powiedzieć, co się stało. Pracownik postanowił interweniować i zawiadomił jarosławskich policjantów.
Telefon od oszustów
Policjanci, którzy przyjechali na miejsce ustalili, że 70-latka odebrała telefon z nieznanego numeru. Rozmówczyni poinformowała seniorkę, że ktoś zaciągnął na nią kredyt w banku i żeby niezwłocznie udała się do placówki, aby zamknąć wszystkie lokaty oraz wybrać pieniądze.
Tak wyglądały chrzciny syna Daniela Martyniuka (WIDEO)
Kobieta otrzymała również instrukcje, aby podczas tych czynności nie rozłączała się i schowała telefon do torebki, jednocześnie nikomu nie wspominając o rozmowie. Seniorka zgodnie z poleceniem, miała wybrać pieniądze z konta i wpłacić je w wpłatomacie na wskazane konto.
Typowy schemat działania oszustów
Opisana sytuacja wpisuje się w typowy schemat działania oszustów. Rozmówca każe pozostać na linii telefonicznej i nie konsultować się z nikim - tak aby ofiara nie miała czasu pomyśleć ani zweryfikować sytuacji.
Pracownik banku, który obsługiwał kobietę, wykazał się profesjonalizmem i czujnością. Dzięki jego zdecydowanej postawie i właściwej ocenie sytuacji, gotówka seniorki nie trafiła w niepowołane ręce.