Nowy Sącz: Ul. Kolejowa już przejezdna po dwóch latach prac
PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły budowę nowego układu komunikacyjnego w rejonie ul. Kolejowej, Asnyka i Zielonej w Nowym Sączu. Od piątku, 31 października od godz. 9. kierowcy mogą już korzystać z nowych dróg, które powstały przy okazji modernizacji linii kolejowej 104.
Dzięki największej inwestycji Polskich Linii Kolejowych S.A. na południu kraju sądeczanie zyskali bezpieczne, bezkolizyjne skrzyżowanie, które ułatwi sprawną komunikację w sąsiedztwie głównej stacji kolejowej w mieście. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
To miejsce przeżywa wielkie oblężenie. Tłoczą się i marzną, aby wszystko zobaczyć
Nowe skrzyżowanie bezkolizyjne łączące ul. Kolejową, Asnyka i Zieloną w Nowym Sączu po dwóch latach prac zostało otwarte. Zastąpiło ono przejazd kolejowo-drogowy, który funkcjonował wcześniej na ul. Asnyka, w miejscu gdzie linia kolejowa nr 104 łączy się ze stacją Nowy Sącz.
- Nowy układ komunikacyjny to efekt modernizacji torów na odcinku Nowy Sącz - bocznica Klęczany. W ramach inwestycji powstały drogi, chodniki i wiadukt kolejowy. Dzięki nim kierowcy i piesi będą mogli bezpiecznie przedostawać się na drugą stronę przebudowanej linii kolejowej. To kolejny drogowy efekt inwestycji PLK SA w Nowym Sączu - informuje Piotr Hamarnik, z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Od lipca mieszkańcy korzystają z nowego skrzyżowania bezkolizyjnego, które powstało na ul. Krakowskiej, w sąsiedztwie modernizowanego przystanku Nowy Sącz Chełmiec. Wykonawcy kończą prace budowlane również w innych częściach miasta. W listopadzie zostanie oddany do eksploatacji przejazd kolejowo-drogowy na ul. Kościuszki i nowe skrzyżowanie z ul. Szwedzką. W tym samym miesiącu zakończą się prace drogowe przy ul. Węgierskiej, gdzie powstał większy wiadukt kolejowy, co pozwoli na budowę szerszych i bezpieczniejszych chodników.
- Realizacja projektu "Podłęże-Piekiełko" to nie tylko nowe tory, stacje i przystanki. Duża część tej inwestycji kolejowej polega na budowie dróg, chodników i bezpiecznych rozwiązań komunikacyjnych. Dobrym przykładem tych pozytywnych zmian jest Nowy Sącz - mówi Mateusz Wanat, dyrektor Regionu Południowego Centrum Realizacji Inwestycji, PKP Polskie Linie Kolejowe SA.