Jest nowa edycja magnesów z pocztówkami dawnej Bydgoszczy. Promują miasto na całym świecie
Drugą edycję magnesów przygotowało Wydawnictwo Pejzaż. Tym razem pokazano na nich miejsca, które są atrakcjami turystycznymi Bydgoszczy. Na magnesach ponownie można obejrzeć też budynki, które już nie istnieją - m.in. Teatr Miejski, dwa z pięciu spichrzy na Rybim Rynku (spłonęły w 1960 roku) oraz wieże kościoła pojezuickiego będącego częścią zachodniej pierzei Starego Rynku.
Do przygotowania magnesów z obrośniętym dzikim winem kościołem klarysek wykorzystano pocztówkę słynnego brytyjskiego wydawnictwa Tuck&Sons, które wydało serię kartek z Bydgoszczą. Świadczyło to o ówczesnej randze miasta.
Magnesy mają wielkość 6x9 cm i są pokryte matową folią. Można je kupić w bydgoskich księgarniach oraz na stronie internetowej Wydawnictwa Pejzaż. Są reprodukcjami pocztówek z początku XX wieku z kolekcji Anny Perlik-Piątkowskiej, autorki popularnych albumów o historii dawnej Bydgoszczy i Pawła Piątkowskiego. Pocztówki wybrane na magnesy pojawiały się już w książkach o bydgoskim Śródmieściu i Starym Mieście.
- Powodzenie pierwszej serii magnesów z dawną Bydgoszczą skłoniło nas do przygotowania kolejnej na sezon turystyczny. W 2024 roku magnesy zawisły na lodówkach bydgoszczan, ale też pojechały w świat by promować nasze miasto, na przykład w Stanach Zjednoczonych i Tajlandii - mówi Anna Perlik-Piątkowska, kolekcjonerka pocztówek i zdjęć dawnej Bydgoszczy.
- Naszą serię z dawną Bydgoszczą uzupełniają też magnesy z Kanałem Bydgoskim, które przygotowaliśmy wspólnie z Muzeum Kanału Bydgoskiego. Wszystkie pokazują tę drogę wodną, w tym odcinek zasypany w latach 70., gdy budowano Rondo Grunwaldzkie - dodaje Jacek Stadnicki z bydgoskiego Wydawnictwa Pejzaż.