Mieszkańcy Jagodna od ponad miesiąca jeżdżą nowym buspasem. Da się już normalnie wyjechać z osiedla?
Mieszkańcy Jagodna o nowych autobusach: „W końcu jesteśmy normalnie skomunikowani”
Z danych przekazanych przez Biuro Prasowe Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz MPK Wrocław wynika, że zmiany te były bardzo oczekiwane – i zostały dobrze przyjęte.
– 98,35 proc. ankietowanych pozytywnie ocenia nową ofertę komunikacyjną. Badanie zostało przeprowadzone pośród pasażerów korzystających z pętli przy ulicy Kajdasza. Większość respondentów, bo aż 77%, to osoby podróżujące codziennie – znające dobrze realia komunikacji w tej części miasta – informują zgodnie przedstawiciele miasta i MPK Wrocław.
Zmiany pozytywnie odebrały nie tylko osoby regularnie podróżujące MPK, ale także ci, którzy dotychczas wybierali komunikację miejską sporadycznie. 2/3 z nich przyznało, że nowa oferta zachęca ich do częstszego korzystania z autobusów.
– Mniej korków, częstsze kursy, spokojniejsza podróż, bez przesiadek – dokładnie tego potrzebowaliście. I dokładnie to już działa – podkreśla MPK Wrocław.
Czy korków faktycznie jest mniej? Zdarza się, że sama ulica Buforowa może „odetchnąć”, a natężenie ruchu na niej zmalało. Duża część mieszkańców i przyjezdnych nadal jednak wybiera samochód jako główne źródło transportu. Przez stary buspas, który odblokowano, korki nie pojawiają się już na samej Buforowej, a na ul. Bardzkiej, od cmentarza do skrzyżowania z al. Armii Krajowej.
Wracając jednak do komunikacji, wśród najchętniej wybieranych połączeń dominuje linia 110. Przedstawiciele MPK nie tylko pytali mieszkańców o opinie, ale także słuchali uwag.
– Usłyszeliśmy wiele konkretnych sugestii, pochwał i mnóstwo cennych uwag – dziękujemy! – czytamy w komunikacie. – Zmiany na Jagodnie to nie tylko nowa pętla. To zmiana codzienności – i inwestycja w jakość życia. I wiemy na pewno: było warto – dodaje spółka.
Własną ankietę przeprowadziła też „Gazeta Wrocławska”, pytając mieszkańców Jagodna o ich wrażenia po wprowadzeniu zmian. Oto niektóre z odpowiedzi:
Patrycja: – W końcu jesteśmy normalnie skomunikowani, ostatnie lata to był istny koszmar.Oskar: – Do pętli jest ok, ale osiedle kończy się trochę dalej i tu jest problem. 310 miała mieć pętlę na rondzie, a ma na pętli. Przynajmniej 145 mogłoby mieć przystanek, zaraz jak zawróci do Vivaldiego.Elżbieta: – Z przystanku Vivaldiego jadą te same autobusy, co przed oddaniem buspasa. Różnica jest tylko taka, że na pętli i dalej nie ma w nich tak wielkiego tłoku, jak kiedyś.
Przypomnijmy, że to nie koniec prac na ul. Buforowej - głównej arterii Jagodna. Wrocławskie Inwestycje szukają wykonawcy na poszerzenie drogi do dwóch pasów w obu kierunkach i poprowadzenie torowiska tramwajowego na pętlę "Jagodno P+R".
Będzie to trzecia, duża inwestycja komunikacyjna na Jagodnie w ostatnich latach. Pierwszą był remont ulicy i buspas do centrum, drugą – osobny buspas po zachodniej stronie drogi.
Z drugiej strony mieszkańcy pytają, czy skoro niemal wszyscy mogą być zadowoleni z nowych rozwiązań na Jagodnie, to czy tramwaj na osiedle jest konieczny?