Nowe autobusy dla Białegostoku. 28 pojazdów napędzanych olejem
W ramach dostawy autobusów napędzanych olejem napędowym wymagane jest przeprowadzenie szkoleń kierowców, pracowników zaplecza technicznego oraz przedstawicieli zamawiającego, dotyczących eksploatacji i obsługi dostarczanych pojazdów i urządzeń, a także udzielenie gwarancji na pojazdy.
Za fabrycznie nowy uznaje się autobus nieużywany, o przebiegu nie większym niż 4000 km, wyprodukowany nie wcześniej niż 12 miesięcy przed datą dostawy - czytamy w zamówieniu.
Parametry techniczne autobusu
- Łączna liczba miejsc co najmniej 130.
- Liczba miejsc siedzących co najmniej 40.
- Miejsca siedzące (tzw. „półtoraki” 1,5 miejsca) będą liczone jako jedno miejsce. Zamawiający wymaga ograniczenia liczby takich miejsc do minimum poprzez
np. zastosowanie dwóch oddzielnych siedzisk.
Pierwotnie miasto termin składania ofert wyznaczyło na koniec kwietnia. Przesunęło go na 20 maja. Okazało się, że swoje oferty nadesłały dwie firmy:
- Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. - 65 780 400,00 zł
- MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o. - 68 842 116,00 zł
Obie oferty przewyższają kwotę przeznaczoną przez miasto na kontrakt.
- To 58 500 000,00 zł - poinformował z upoważnienia prezydenta Bogusław Prokop, dyrektor Białostockiej Komunikacji Miejskiej.
Teraz urzędnicy będą analizować oferty pod względem formalno-prawnym
Zwrot akcji z elektrykami. Chińczycy wyprzedzili Solarisa
To kolejna dostawa taboru na potrzeby usług wykonywanych na rzecz Białostockiej Komunikacji Miejskiej. 30 nowych autobusów elektrycznych w biało-zielonych barwach Białostockiej Komunikacji Miejskiej dostarczyć miała firma Solaris. To jej ofertę 11 marca miasto uznało za najkorzystniejszą w trwającym od grudnia 2024 roku przetargu. Wartość dostawy opiewała 84,5 mln zł.
Nie zakończyło to postępowania przetargowego. 21 marca firma Busnex Poland wniosła odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej wobec czynności
i zaniechań zamawiającego podjętych z naruszeniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
Miasto uwzględniło odwołanie w całości a Krajowa Izba Odwoławcza umorzyła postępowanie odwoławcze. W związku z powyższym zamawiający unieważnił pierwotną czynność oceny i wyboru najkorzystniejszej oferty. Jeszcze raz przystąpił do rozpatrywania ofert.
16 maja wiceprezydent Rafał Rudnicki poinformował, że za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez Busnex. Uzyskała ona najwyższą liczbę punktów 98,34 w postępowaniu. Zaproponowała 82 754 400,00 zł
Nie podlega ona odrzuceniu i mieści się w kwocie, jaką zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia zamawiający, tj. 84 995 460 mln - poinformował Rafał Raudnicki.
Przypomnijmy, że firma Busnex dostarczyła we wrześniu 2023 roku pierwszą partię (20 sztuk) autobusów elektrycznych na potrzeby Białostockiej Komunikacji Miejskiej. Są to chińskie Yutongi.