Radom: Trwa budowa serwisowni kolejowej
Trwa budowa bazy utrzymaniowo-naprawczej pociągów Kolei Mazowieckich w Radomiu. Prace budowlane mają się zakończyć pod koniec października, a na początku przyszłego roku w obiekcie będą mogły być naprawiane, serwisowane i myte składy pociągów obsługujących lokalne radomskie trasy.
Źródło zdjęć: © Polska Press Grupa | Janusz Petz
Janusz Petz
Trwa budowa kolejowej serwisowni w Radomiu
W tej chwili budowa jest na etapie końcowym. Trwa montaż i stabilizacja torów, na ukończeniu jest budowa hali. Pozostały nam niektóre roboty instalacyjno-montażowe i wykończeniowe, a także drogowe oraz budowa parkingów. W hali serwisowni zmieszczą się cztery ponad 40-metrowe pociągi dwuczłonowe, ale hala ma aż 106 metrów długości, więc mogą do niej wjechać znacznie dłuższe składy - nawet 5-członowe- mówi Marcin Wołowicz, dyrektor projektu w Kolejach Mazowieckich.
Nagrał go i wysłał na policję. Teraz każdy zobaczy, co zrobił kierowca
Cała inwestycja będzie kosztowała 61 milionów złotych, a pracę w serwisowni znajdzie około 50 osób. Koleje Mazowieckie, których właścicielem jest samorząd województwa mazowieckiego już podpisały umowę na dostawę pociągów, które będą obsługiwały lokalne radomskie trasy i mają być serwisowane w Radomiu.
Mają to być dwuczłonowe składy Elf produkowane w firmie Pesa Bydgoszcz. Serwisowane i naprawiane w Radomiu pociągi mają jeździć na trasach do Skarżyska Kamiennej, Dęblina, Drzewicy, Warki, być może także do Warszawy oraz na trasie kolejowej, która ma być dopiero zbudowana - z Kozienic do Dobieszyna.